|
|
|
|---|---|
|
Jag jobbar just nu som lackerare (pulverlackering) och jag har bestämt mig nu för att lacka min broms ok på jobbet i silvermetallic o sen klarlack över för glansens skull. Har redan lackat en broms ok men med den broms ok färgen på sprayburk som finns o köpa hos Mekonomen . Tyckte verkligen att det både täckte dåligt o att det blir så matt. Har velat prova först med o spraya för jag tyckte att det var för krångligt o demontera för att ta det till jobbet o pulverlacka..... Nu undrar jag hur jag ska ta mig tillväga. Ska ta o demontera oken då, och då undrar jag om jag måste göra nåt med broms systemet sen när jag monterar dit allt igen? Ska sätta tillbaks fälgarna efter att jag demonterat oken så att bilen inte står på pallarna. Dagen efter monterar jag tillbaks nylackade :) broms ok igen. Hur gör jag med broms slangen då vid demontering? Och vad borde jag tänka på när jag monterar tillbaka allting igen...... Skulle vara jätte tacksam för hjälpen, känner mig lite osäker bara. MVH / Kristijan .:Kristijan:. | |
|
och vilka packningar måste jag ta ut ur broms oket så att det inte smälter när lacken härdar under 210 grader? MVH / Kristijan .:Kristijan:. |
|
|
Du måste ta bort damasken runt kolvarna, ta ur kolvarna och inne i cylindern sitter det o-ringar som ska tas ur, köp renoveringssatser till dina bromsok så ser du vad det är för gummidelar, rekommenderar även att skruva ur luftnippeln och sätta i en skruv så du inte får in lack i avluftningen, sen sätter du i nya nipplar innan du monterar tillbaka (anledningen att du tar ur dom gamla nipplarna är att dom är lätta och dra sönder och bättre att göra det innan du målat oken så slipper du sabba lacken om du ska trixa och få ut dom). Bromsslangen kan du "nypa ihop" finns tänger för det annars funkar det med en svetstång. Efter montering av bromsoken måste du lufta hela bromssystemet, trä på en slang på luftnippeln (helst genomskinlig så du ser när det kommer ren bromsvätska och ingen luft) så slipper du spilla bromsvätska på oken. // Gunnar ---- mina bilar -- Länk och annat :) |
|
|
Måste man verkligen ta bort så mycket? Blir inte bromsoken varmare än så vid kraftiga inbromsningar, eller är det tiden som de varmhålls som är problemet? Pallar verkligen pulverlacken värmen vid drift sedan? trist att lägga ner så mycket jobb för att sedan få den svart-sotiga.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.