|
|
|
|---|---|
Dino |
Hej grabbar jag tänkte kolla med er om skillnaden mellan en 323-325-328 ?? har hört att 323 ska vara snabbare av nån anledningen ? och hur mycket är som skillner de bilarna åt ___ är det värt att köpa en 323 eller ska man satsa på en 328 i detta fall om det är stor skillnad ?? __tacksam för svar____ M-MotorSport |
|
För prestandainfo hittar du under Köpguider/modellguiden till vänster i din data-skärm...men att 323:an skulle vara snabbare än 328 har jag svårt att tro :) Har kört samtliga (men äger en 318...). Skulle nog satsa på en 328:a av dessa, det skiljer inte så mycket numera i pris mellan dem. Tycker inte att skillnaden är så stor mellan 323 och 325. Vridmomentet på låga varv är bättre för 323 än 325 fastän uteffekten är lägre. |
|
Dino |
TACK FÖR SVARET , JO JAG VET ATT 328 ÄR SNABBARE MEN UNDRADE BARA HUR MYCKET OCH OM DET ÄR VÄRT MELLAN SKILLNADEN PÅ BÅDA PRIS O SERVICE O ÄGA DEN. M-MotorSport |
|
Hej igen! Ang. servicekostnaderna tror jag inte det är så stor skillnad...klart att 328:an är lite dyrare i försäkring och övriga driftskostnader än 323, men jag tror det i sammanhanget är relativt försumbart. Men som jag tidigare skrev tycker jag helt klart du skall satsa på en 328:a, det skiljer kanske 20' för en 96/97:a jämfört med en 323:a. 328:an är även modernare än 325:an och har ett betydligt bättre "sug" på låga varv :-) |
|
Rosebuddy |
Har en 323 Touring -96. Motorn är en oerhört välbalanserad och harmonisk skapelse och med ett vrid som väl räcker till för att ett brett leende skall infinna sig. Den gillar att bli lite smiskad på högre varvtal men protesterar aldrig för söndagskörning. |
Dino |
Rosebuddy kul beskrivning , men tycker den om när man piskar den också ?? :))) M-MotorSport |
Dino |
TACK STOFFE för all hjälp !!! nu har jag nåt att fundera över iallafall . M-MotorSport |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.