|
|
|
|---|---|
BBrahme |
Hej Har en åtminstone enligt reg-pappren 1999 års 320 touring, men vad som får mig att fundera är att när jag skulle få ny mobilhållare visade sig att min inredning (ventialtionsgaller)finns i bilar fram till 1998?? Någon som vet hur detta är möjligt, bilen är svensksåld etc. |
Dino |
DU TROR INTE ATT ÄGAREN INNAN OM DET NU HAR FUNNITS EN HAR BYT UT DE PGA KROCK ELLER NÅT ?? ELLER SÅ ÄR DEN EN SEN 98 SOM KOM UT 99 , KOLLA MED ÅTERFÖRSÄLJAREN. M-MotorSport |
|
Det där e ganska klurigt, jag hade en 320 med regår 2000 tidigare. Jag köpte bilen som en 00-a och betalade enligt en sådan. När en värderingskille skulle kolla på bilen hade han någon speciallista som sa att min kärra var tillverkad några dagar innan modellårsbytet. Saken var att bilen var utrustad som en 00-a men han hade sett "delar" som han tyckte borde vara 99. Jag antog att regår är det som gäller. Om man tänker sig tillverkningen så tar det säkert några dagar att få till alla nya delar på banden vid modellårsbyte. Hursomhelst, men den "nya" metoden att se till tillverkningsår slipper man detta problem. |
|
|
Det är värre än så! Min Z3 är tillverkad 98-12 och den är en 99:a. Nu är det ingen skillnad mellan 98:or och 99:or så det kan kvitta. Modellen ändrades i april-99, så det är mer intressant huruvida bilen är tillverkad före eller efter dess! Dessutom importerades min bil våren 2000, varför det står -00 på registreringspapperen. När jag skulle försäkra den första gången tyckte försäkringsbolaget att det var en 00:a, men efter lusläsning av dokumenten ändrades detta. |
|
Froz-523 |
På E39 går det att få fram tillverkningsår/vecka genom färddatorn. Vet inte om det funkar på andra modeller... Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.