AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.098

324 d någon som kan nått?

Holmberg
Har införskaffat en 324 d-88 som jag har ställt upp pumpen på.
Men man vill ju alltid ha mer att åka med så jag ska sätta turbo på den nu. Men det är en sak jag funderar mycket på och det är om alla motorerna blev utrustade med rökbegränsar ventil eller om bara td motorerna har den. Det sitter på min så jag börjar fundera om det är en td motor som dom plockat aggregatet från dom svinen.!!!

Folk bromsar när jag gasar,kan va för de fina diselmoln jag lämnar efter mig!!!!!!
min har då ingen rökbegränsare i allafall
den ryker friskt när man matar på
Holmberg
bra att veta! då är det bytt pump på den, jo ställde upp min pump några varv. den börja gå ganska bra.
Holmberg
bra att veta! då är det bytt pump på den, jo ställde upp min pump några varv. den börja gå ganska bra.

Folk bromsar när jag gasar,kan va för de fina diselmoln jag lämnar efter mig!!!!!!
några varv?
dom är ju djävligt känsliga ,din måst ju varit nerställd iså fall innan
Holmberg
Jo den var grymt nerställd gjorde runt 120 i nerförsbacke.Men det blir ju fel när man har rökbegränsare som bara är pluggad. dom ska skruvas i botten om man inte har turbon. Om det går som planerat så sitter turbon där i mitten på juli. det kommer bli ett monster!! hehe
skynda på med turbo installationen för det blir hur kul som helst
förstår inte att fler kör dom
Holmberg
jo jag ska göra det men det sitter i pengarna,köper alltid nytt då vet man att det fungerar. Men det som kommer ta tid är grenröret och intercolern , grenröret bygger jag själv intercolern tror jag en kompis ska få fixa.är dina standard eller har du ställt upp någon ting.
324td:n ligger mellan 1.4bar till 1.7bar beroende på humör
524:an är bara på 1.4bar eftersom det är transportbilen
plus att bägge har uppställda pumpar
324.an ska senare i sommar upp till 2bar men det är kopplingen som inte orkar med längre som ska bytas innan
Holmberg
Hur är det med motorerna är det andra kolvar orginal eller är det lika dant som på d motorn.skulle va kul att slippa byta så mycke.
vad jag förstått så är det bara veven som skiljer sig åt
den är smidd på turbon
Holmberg
inte mer. men då är det ju bara att ladda!!!hehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.