|
|
|
|---|---|
|
När jag försöker starta min bmw, låter det som det bara snurrar. Den tänder inte igång, inte utan bara skorrar. Skall in på insp II snarast. Har gått 15000 mil och kan inte se att remmen är bytt. DanneLind | |
| Nej, kamremmen är det säkerligen inte då det inte finns någon sådan på din motor. Om det bara snurrar på så verkar det inte finnas något komp i motorn eller så är det något som slirar. Är nog bättre att någon annan svarar på vad det kan vara, men kamremmen är det hur som helst inte. | |
|
Så mycket vet man om bilar:)...... DanneLind |
|
|
Om det låter som om du inte har någon kopression i motorn kan det vara ett fel som jag fick beskrivet för mig av en duktig bilmek. Av någon anledning som inte ens Bmw har lyckats lösa så ställer sig de hydraliska lyftarna i högsta läge och du får ingen komprssion i motorn. Hans lösning som han utövat få flera bilar var att koppla bort bränsle relät (för att inte dränka motorn) och sedan köra på startmotorn (han hade någon profspryl för att inte slita på den) långa stunder så att till slut lyftarna sänker sig sedan är det bara att koppla in relät igen och förhoppningsvis starta. Kan även vara bensinpumpen, lysna efter surr bakifrån. /Fredrik |
|
|
Det felet hade nog jag en gång på min 320i -98. Jag hadde startat ett par gånger väldigt kort för att köra in och ut ur garaget. Tredje gången var det precis som om det inte var någon kompression i motorn. Till slut gick den i alla fall igång efter 2x15 minuters väntan och ganska långa startförsök däremellan. Den gick inte på alla i början heller men hämtade sig efter en stund. Sedan dess har den gått precis som normalt. En kompis som har bilverkstad sade att de råkar ut för detta då och då på alla bilmärken, när de gör korta körningar in och ut ur verkstaden. |
|
|
Har nu kollat säkringar och även att det surrar när man sätter på tändningen. Har försökt starta i lite längre intervaller och den svarade mycket svagt en gång men stannade igen. Nu börjar batteriet ta slut........ DanneLind |
|
|
Hejsan, du har troligen "surat ner" motorn och det enda som hjälper är att se till att batteriet är fulladdat och sen låta startmotron snurra. Den tänder lite då och då men efterhand så blir det tätare mellann tändningarna, det är bara att fortsätta tills den går . Ge lite gas så att den hämtar upp sig successivt. Har hänt förr och kommer att hända igen. Bosse J. hur vet jag????????? Bosse J. BMW CS 185 |
|
|
Precis så var det. Motorn var jätesur och efter att ha laddat batteriet igen och snurrat ett bra tag tag kom den igång med ett stort svart moln från avgasröret. Tack för alla tips, slapp ju och lämna in den. Nu går den som en klocka igen. DanneLind |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.