|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så e d svårt att få i de olika lägena. Krävs våld ibland för att få i dom. Är det nån som varit med om nåt liknande så vore jag tacksam för svar. jimpa | |
|
själva växelföraren alltså? Enklaste är väl att titta om inte någon spärr till själva låsningen är glapp. en insextsnyckel i sidan på växelföraren, sedan dras den rakt upp. Plocka upp den vita plaststaven, så går det att växla utan att behöva trycka in knappen under handtaget på växelföraren. Om problemet kvarstår, så plocka bort vänster eller höger elhiss knapp, för ner ett finger och tryck upp själva växellägesindikeringsplattan (vilket långt ord) under där sitter navet till själva växelföraren (om jag inte minns fel). Skulle allt vara okej där, så finns det ett reglage under bilen. Tror att denna är vajerstyrd, är dock inte hundra, kanske det är den som behöver smörjas upp. Lycka till! Min bil: Länk |
|
|
Tackar så mkt för svaret! Det är min fars bil, men jag ska vidarebefordra svaret så får vi se om d löser sig. jimpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.