|
|
|
|---|---|
| Nån som provat att komma åt fläktmotorn? Den piper/gnisslar vid vissa temperaturer & hastigheter o enda sätet att få bort det blir antingen ingen eller full fläkt. Jag är ine nöjd med den lösningen men gissar att motorn sitter eländigt till.. | |
JONTE |
prova att sätta på max fläkt och vrida ratten var luften ska komma fram och tlllbaks ett tag kan vara löv och annat skit som fasnat då låter det som fläkten är trasig, har hänt mig trodde fläkten var pay men det var bara skit CABBEN |
| Hmm, vore trevligt om det vore så enkelt, men ljudet är precis det som kommer från slitna lager... Ung som när man var liten och körde LEGO-motorn på 220-volt en stund. De fick alltid ett speciellt ljud efteråt. | |
| Vad är det för bil? Om det är en E30 är det hur enkelt som helst att komma åt fläkten. Man tar bara bort luckan till torkarlänkaget i torpeden och sliter bort lite plast över fläkten. Motorn och fläkten sitter fast med en bygel som man "snäpper" bort. | |
| Sorry, det är en 328 Touring 1996 | |
exup92 |
Ja, nog tycker jag att det låter som slitna lager, alltid. |
| Jo, tyvärr. Men kan man fixa det någorlunda enkelt??? | |
frazze |
Är det ingen som ha hört talas om "SMÖRJOLJA" du behöver inte byta några lager...plocka bort fläktmotorn Lägg några droppar "motorolja" på axeln till fläkten... Sen lär den fläktmotorn inte gnissla på 10 år...... En har lä vart mä förr..... frazze |
| Tja, men frågan var ju hur pass svårt det är att komma åt fläktmotorn. | |
frazze |
Det kan ju ingen svara på ....förrän du talat om vad Det är för BMW mod: du har Fläktmotorn sitter ej på "samma ställe" till samtliga Modeller......Eller är det fläkten till Legot du har Problem med..............????? // God Jul... frazze |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.