|
|
|
|---|---|
|
Om jag har förstått det hela rätt, sitter det en(eller flera) liten 6,5" bas mellan stolarna, där skräpfacket normalt sitter, om man har HK stereon. Någon som har eller har sett systemet, sitter det 1 eller 2 st sådana högtalare där? Går det att köpa den plastlådan och montera efteråt?? Är det i så fall hela förvaringsfacket som skall bytas? Köpte tyvärr störtbåge-kittet som var avsett för bilar utan HK nyss.. /Caspar | |
| Sitter en 6,5" bas mellan stolarna, min kompis hade det systemet i sin 1,9. Jag tror att det var BMW-byggt, men visst blev det skillnad i ljud. Satt i det lilla förvaringsfacket(basen) och lådan satt i det stora facket. | |
|
Vad jag vet är det med största sannolikhet så att det sitter 2st hör och häpna 4" stora.. "subbar" som genom ett plaströr leder fram basen mellan stolarna. Har ej rivit i detta men är rätt säker att jag läst detta någonstans. Har detta system och visst är det bättre än ingenting. Bluesman |
|
|
Tack för svaret Bluesman.. Jo det verkar inte bättre, har nu kollat ordentligt på mz3.net samt varit hos BMW för att kolla hur lådan ser ut... Resonanslådan (BMW kallar den för det) som ersätter förvaringsfacket kostar 3800:- !?!?!?!?! och plaströret någon hundring till... mao 4000 spänn för lite plast och dämpmatta till 2 x 4"... Jag löser konstruktionen på annat sätt. Mina 6,5" skall ju bara hjälpa till för midbasen, då det skall in 2 st 10" basar. /Caspar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.