AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
434

Var hittar jag bränslepumpsreläet på 318i -88?

Visa användare
42
badboybad
318I -88
520I -88
Jag har en 318i -88 som vägrar starta. Det blir inget ljud av pumpen när man vrider på tändningen och undrar vart man hittar bensin pumpens relä?? Har hittat två relän utanpå säkrings lådan + tre relän överst på torpedväggen, men tror inte att det är något utav dom?? Vart hittar man ett bra elschema till en 318i???
Önskar snabba svar
Mvh Rickard
Be någon knacka på tanken när du vrider på tändningen. Startar bilen då är det bensinpumpen som är sliten o behöver bytas. Hade detta problem med min. Tydligen ett vanligt fel enligt BMW-mek.
Bensinpumpen sitter inbyggd i tanken. Du kommer åt den under baksätet
Visa användare
42
badboybad
318I -88
520I -88
pumpen går om man tvångs kör den så det är inte fel på pumpen
Biltema säljer Haynes Rep-handbok där finns elschema. kostar 198kr. Länk
fr
35
fredde72
318 is -90
Reläet till bränslepumpen sitter bakom den avlånga svarta kåpan överst på torpedvägen, när du fått bort den kåpan så sitter det tre stycken reläer där två oranga & ett vitt, det är ett av dom oranga jag har för mig att det är det första oranga om man står på vänster sidan!

Visa användare
42
badboybad
318I -88
520I -88
Okej, men styr det relät mer grejor än bensin pumpen???
bmwracing
Det styr väl även påslaget av sprutet? det gör den i min iaf.
Visa användare
42
badboybad
318I -88
520I -88
den svarta plastklumpen iframkant av motorn brevid insuget,
som surrar när man tvångs kör pumpen via relähållaren, är det möjligen påslaget till sprutet? iså fall varför går inte pumpen via tändnyckeln, och varför startar inte bilen när man tvångskör pumpen + har reläet på plats.(provat olika relän)
I verk.boken mäter man utslaget på luft spjället i ohm mellan
stift 7och 12, på anslutn.till boxen ovan handskfacket om inget utslag är den paj då?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.