AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.503

vad har ni för avgassystem på era E30M3

Sida 2 av 2
//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Abbe, jag har ju skrivit till dig på rejsa.nu angående avgassytem. Supersprint är ok om du är ute efter ett diskret ljud.

/ Mvh Ferenc
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
/// M3 Frazze, det har jag missat! (eller ville inte minnet vara med) Jo, diskret ljud är viktigt för mig, men samtidigt vill jag att bilen ska "anda" bra också! Vi får se, om skicket är rätt så hämtar en polare ett begagnat system i Lindköping ikväll. Enda nackdelen är att det är "DTM" slut rör på denna system. Jag ska undersöka om det går att kapa/modifiera de när jag har fått hem grejerna.

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Abbe: Jag kapade bort DTM-slutrören på min Supersprintburk och svetsade dit raka. Det funkade finfint.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
JohanE, kanon! Det blir nog så för mig också, om polaren vill svetsa åt mig! :-)

Mvh Abbe

852
Sörpan
325xi -02
Förstår inte vad alla har emot bananrören, det är ju tidstypiskt. ;)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Ingen gris näsa på min bil! :-)

Mvh Abbe

//
755
/// M3 Frazze
M3 E30 -87
325 cabrio -94
Det spelar väl cykelpump roll egentligen, det är ju bara en fråga om utseende och tycke och smak.

Bilen kommer ju inte att gå fortare för att man byter från böjda bananer till raka rör! ;)

Personligen tycker jag som Sörpan, "grisnäsan" är tidstypisk på M3 E30, det var ju så det såg ut på GrpA-bilarna i dtm på 80-talet.

På min bil trivs jag alldeles utmärkt med "grisnäsan" och kommer inte att ta bort den. :)

Mvh Ferenc
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Självklart handlar " grisnäsan" om smak och inte funktion! :-) Jag och gris näsan går inte ihop! :-) Fast enklast hade det varit om det hade varit tvärtom!

Mvh Abbe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.