|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Abbe, jag har ju skrivit till dig på rejsa.nu angående avgassytem. Supersprint är ok om du är ute efter ett diskret ljud. / Mvh Ferenc |
|
|
/// M3 Frazze, det har jag missat! (eller ville inte minnet vara med) Jo, diskret ljud är viktigt för mig, men samtidigt vill jag att bilen ska "anda" bra också! Vi får se, om skicket är rätt så hämtar en polare ett begagnat system i Lindköping ikväll. Enda nackdelen är att det är "DTM" slut rör på denna system. Jag ska undersöka om det går att kapa/modifiera de när jag har fått hem grejerna. Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Abbe: Jag kapade bort DTM-slutrören på min Supersprintburk och svetsade dit raka. Det funkade finfint. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE, kanon! Det blir nog så för mig också, om polaren vill svetsa åt mig! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Förstår inte vad alla har emot bananrören, det är ju tidstypiskt. ;) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ingen gris näsa på min bil! :-) Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Det spelar väl cykelpump roll egentligen, det är ju bara en fråga om utseende och tycke och smak. Bilen kommer ju inte att gå fortare för att man byter från böjda bananer till raka rör! ;) Personligen tycker jag som Sörpan, "grisnäsan" är tidstypisk på M3 E30, det var ju så det såg ut på GrpA-bilarna i dtm på 80-talet. På min bil trivs jag alldeles utmärkt med "grisnäsan" och kommer inte att ta bort den. :) Mvh Ferenc |
|
|
Självklart handlar " grisnäsan" om smak och inte funktion! :-) Jag och gris näsan går inte ihop! :-) Fast enklast hade det varit om det hade varit tvärtom! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.