|
|
|
|---|---|
| NÅn som vet nåt standardställe tds motorerna brukar läcka olja. Oljan hamnar på balken under motorn. | |
| Går in 2 rör från oljekylaren under filtret sitter en O-ring på varje rör det är ett klassiskt läckställe..kan ibland bero på att det övre rörfästet lossnat.. | |
| man tackar får ut å kika lite | |
|
Är detta vanligt på alla bilar med oljekylare? |
|
| Ja du det vet jag inte men på TDS är det inte helt ovanligt | |
|
Jo, de där rören du talar om. Exakt var finner man dem? |
|
| Dom går in som jag skriver längre upp..under filterburken, sitter bara intryckda med en bygel med en skruv i samt ett fäste lite högre upp nästan vid locket på burken som brukar gå av , då börjar det också läcka för då glappar det lite i nedre fästet | |
|
Ursäkta men var finns "filterburken".. |
|
| Driver du med mig eller kan det vara så allvarligt så du inte vet vad du har under huven ???? | |
| Nejdå. Jag vet vad jag har men jag har faktiskt tidigare trott att dessa "rör" var till AC,n men så var det alltså inte. Man lär sig nåt varje dag. Naturligtvis vet jag var "filtret" sitter nu när jag försåtr vad du menade.. Började bara inbilla mig att det var ngn typ av filter som jag inte kände till till. "Overkill" alltså. Dock läcker inte min där utan på "andra" sidan motorn längst fram t höger i motorrummet. | |
| ok *S* Annars är det vanligt att det läcker i dessa rör..du såg det övre fästet det går av eller lossnar då glappar det i det nedre..met det är som väl är lätt att byta o-ringar där | |
|
Du vet inte vad det kan vara som läcker längst fram t höger i motorrummet på min bil?? Har kommit fram till att det kommer olja ovanför det jag antar (numer) är ACpumpen. Kommer droppar "ovanför" denna... |
|
|
På min hade jag en sprucken turboslang mellan turbon och intercolern. Jag märkte först inte så mycket av att den började bli orkeslös men det kom olja ungefär precis där du beskriver. Jag blev först inte klok på var det kom men till sist blev sprickan så stor att det blåste i hela motorrummet. Det är inget ovanligt att turbon läcker igenom lite olja och det ska inte mycket till innan det ser ut som ett stort läckage. Håkan Hagelkvist |
|
|
Glömde tillägga att BMW hade den hemma som reservdel så det är nog inte helt ovanligt. Håkan Hagelkvist |
|
|
Aha,,, är det den svarta hårdplastslangen som är böjd o kanske runt en decimeter lång eller så?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.