|
|
|
|---|---|
|
Hur ställer man in koden i startspärren på en M3 E30? Provade detta: Tändningsnyckeln i läge 1 Tryck code Tryck in valfri fyrsiffrig kod Tryck S/R Fick det inte att funka så jag funderade om det är på ett annat sätt man ska göra. Tacksam för svar... ///BMW - Was sonst! | |
|
Vad är det som inte funkar? Ja du gör nog rätt enligt instruktionsbok. Men efter tryck på S/R skall du väl som sista steg stänga av tändningen. (glöm inte koden) Slår du sedan på tändningen igen visas code och nu ska du slå in koden för att inte går startspärren ska gå in när du försöker starta. Funkar inte det, så kanske det är så att din färddator är eftermonterad utan att man har eftermonterat det relä som styr startspärren. Då gör datorn jobbet rätt men det finns inget relä som bryter strömmen. Alternativt relät funkar inte. |
|
|
Det kommer inte upp CODE när jag slår på tändningen igen. Kanske det är på nåt annat vis till M3? ///BMW - Was sonst! |
|
Grusse |
Det är som "Molle325" förklarat även på M3 e30 |
|
Jag gör så här på min. *Tändläge 1 *Tryck code *Tryck in din kod *Slå av tändningen Då ska det funka. Sen när du slår på tändningen visas code, då slår du in din kod och sen trycker du på S/R |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.