|
|
|
|---|---|
|
Vad kan det vara för fel om kliman väser och "kippar efter andan" rätt så ofta, den kyler fortfarande men har det oljudet för sig vid varje körning. Ljudet kommer alltså ut från luftutsläppten, vad är det och hur fixar man det? På väg att ta slut kylmedel? - M5 E34 Limousine register - | |
|
Låter ljudet som ett lågfrekevent "brölande" eller kurrande? I så fall är det en ventil som kärvat i systemet. Inget allvarligt, mer ett slags skönhetsfel som kan uppstå och kostar ca 4000kr på BMW att fixa då ventilen sitter ganska jobbigt. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 |
|
|
Nja jag vet inte hur man ska säga, det låter mer som en vissling, ungefär som när vind drar genom träd. Den kan hålla på ganska länge. - M5 E34 Limousine register - |
|
|
Hade samma problem innan AC:n pajade och efter renoveringen så försvann väsandet. Mvh |
|
|
Kan bero på dåligt med kylmedel. Min väser/susar, och har gjort det i två år nu. Dock fungerar den, med undantag för en månad förra sommaren(hur skumt som helst). Innan jag köpte bilen(2002-06)uppmärksammade jag ljudet och ringde några AC-firmor för att bli klokare på det, och dom menade att det berodde på dåligt med kylmedel. Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.