AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.022

Något i motorn visslar

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Tog en sväng runt byn precis och helt plötsligt, när jag höll jämn, lugn fart(ca 50km/h) så small det till från ngt i motorn. Stannade och lyssnade och ngt visslar framför motorn. Låter som metall mot metall.

Är det vattenpumpen som gjort sitt?
Ljudet har funnits där innan men inte i samma skala. Nu är det mer än dubbelt så högt som innan.
tacksam för svar !

Mvh,
Christian
Au
23
AutoManiac
328iC-M -97
Kan vara drivremmen, den brukar "vissla" när den e dålig eller när det kommer vatten på den...

Du kan prova spraya lite krypsmörjmedel på remmen och se om det minskar en anning, då vet du förhoppningsviss vad det är??!
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
mjo. men det är inte sånt vissel. du menar att remmen slirar?

Mvh,
Christian
Visa användare
211
Toiny
BMW 325 E91-06
ja har nått liknande poå min hörde ja igår...

de visslar till ibland vil jämna mellanrum...

ne
165
nedde
320i -06
Jag har ett likadant problem, dock så visslar det bara när jag svänger till vänster.. någon som vet vad problemet är?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Är det som ett kvitter eller småskrammel kanske denna tråd kan vara till någon hjälp: Länk

///BMW - Was sonst!
ne
165
nedde
320i -06
Problemet med mitt som skiljer sig från dom andra är att den inte visslar när jag kommer upp i visst varvtal utan enbart när jag svänger till vänster. Då och då visslar den även när jag kör rakt. Bästa kanske vore att dra in på service.. hur mycket detta nu skulle kosta...
dj
58
djkpg
320 touring e30
Den kanske såg en snygg donna....:) hehehe.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.