|
|
|
|---|---|
|
Vilket ventilspel ska man ha på en e30 325 91a ????? Blir lite kluven när alla säger olika på forumet så jag tänkte en gång för alla kolla vad ni tycker är bäst =) Till saken är att jag hade 0.30 tills för några dagar sen då jag ställde dom lite tajtare 0.25 men tyckte (inbillning kanske) att bilen gick oroligare på tomgång och tappade lite "vrid" i motorn. Nån annan som märkt detta? tack på förhand / V | |
|
Ventilspelet på en M20 motor oavsett motorvolym eller standardkam/trimkam är 0.25 mm ínsug o avgas. Skall ställas vid helt kall motor! Har du verkligen ställt dom 0.25mm då, om du ställer dom för tajt kan motorn bli som du beskrev, krävs lite känsla för att verkligen ställa dom helt rätt, inget illa ment men det är faktum! ///Magnus |
|
|
jo det var inte jag som ställde dom utan en lokal verkstad så jag tar inte åt mig alls =) det kan inte vara så att man ska ställa dom lite lösare då typ 0.30, har hört att motorerna ska gå bättre då? |
|
|
Ja efter att ha justerat ventilspelet nedåt till 0,25 har jag märkt skillnaden att tomgången kan bli något ojämnare än innan. men det är så lite att det knappt märks (snudd på inbillning alltså). Man kan märka det något lättare om man står bakom bilen och lyssnar på avgasflödet som kan bli lite oroligare än innan. någon skillnad i vrid har inte märkt, snarare tvärtom men det kan även bero på att jag gör service när jag ställer ventilerna kolla länkar det finns drivor av länkar om ventilspel |
|
|
som tex denna Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.