|
|
|
|---|---|
_marcus_ |
Har fått igång motorn men den verkar inte gå på alla burkar och den går hur orent som helst, någon som har några snabba bra tips? OBS den är mappad.. /Marcus |
|
tändföljden rätt? 153624 |
|
| Om du har den spolen som tillhör pro-spark så kan du inte gå efter tändföljden som står på den. | |
|
Spolen som hör till prospark är motorcraft, och så vitt jag vet så ska man följa tändföljden efter den.. får väl se till helgen för då ska jag starta upp med prospark/efitec Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
| Stämmer bra det fast min spole är felmärkt | |
|
Vi provstartade kompisens 535 med prospark ikväll, den tänder inte på 1,5 och 6:ans cylinder.. vi följde siffrorna på spolen men den vill inte gå.. Petri: vilken tändföljd ska man gå efter? Spolen är märkt 465 321 Dom är ju gjorda för fords v6:or Är det någon som vet?? Tacksam för svar. för jag ska också starta upp till helgen. Mvh/// Jimmy Markstedt Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
skifta plats på femman och sexans kablar sen ska den gå,varför den inte går på ettans cyl vet jag inte ? Länk |
|
|
kanske har gått ett stift Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Tack för svaret..=) Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
| skiftade tändkablarna men den gick inte på alla cylindrar ändå...sedan upptäckte jag att mupparna som tillverkar prospark...monterat stiftena i kontakten till tändspolen spegelvänt mot kontakten i kabelhärvan....men nu går den... | |
|
Jag startade upp min med prospark/efitec idag. Den stertade med en gång men så fort den börjar bygga upp det minsta laddtryck så dör den helt. Har provat allt och lite till i flera timmar men kan inte hitta något fel. ska eventuellt prova en annan box och se vad som händer.. någon som har varit med om samma problem?? Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
| Servas har du kollat laddtrycksstoppet,skrivs i totaltryck. | |
|
Jag har stängt av det + att jag har provat slita slangen till mappsensorn och det händer ingenting.. Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Fick den att ladda ett tag idag. laddade typ 1,4 och den gick som satan. den går hyffsat när den är halv kall sen så fort den har blivit varm så börjar den missa som satan.. ibland börjar den missa vid 0,5 bars ladd och sen kliver den över det och då går den hyffsat bra med tanke på att den bara är mappad på en höft.. JAg provade även kompisens box och då gick den lite bättre. Men när han satte tillbaka boxen som jag lånat så började hans bil gå lika pissigt, och den gick klockrent tidigare... hmmm.. han är nog inte så lycklig på mig nu.. är det någon som varit med om samma??... Tacksam för svar.. Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Ingen som vet.. Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
Servas: Är du och henke kompisar än =) Blanka däck AB |
|
|
jadu ck3 tjockis klart vi är there can be only one |
|
|
Klart vi är.. Tror man ska börja köra moppe igen..=).. billiga delar och inte så mycket rackel Missa inte en dag på strippen den 29 maj i piteå... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.