|
|
|
|---|---|
|
På min 525i -90(12) dör bara motorn av ibland utan anledning. Hur stabil tomgång som helst men ibland dör bara motorn av. Ibland kan den stå flera minuter ibland bara några sekunder. Samma sak om jag kör efter landsväg om jag lättar eller släpper gasen helt så dör motorn. Nån som har något förslag om vad det kan vara för fel. Det konstiga är att ibland kan jag köra flera timmar innan motorn börjar sådär och ibland bara några minuter. //fredde | |
ChaosConflux |
Jag tror att jag vet! Jag är inte säker men jag hade ett liknande fel, min bil kunde gå jätte bra men så helt plötsligt dog den, för mig speciellt i lägre farter då jag släppte gasen eller skulle växla 3 till 2:an. Felet på min bil var en trasig bensin givardosa. Så jag fick köpa en ny. Du kan ju kolla om den behövs bytas i alla fall. |
|
Tack så mycket för hjälpen ska kolla om den behöver bytas! //fredde |
|
|
Vad är en "Bensin givardosa"? Du menar väl knacksensor? Någon knacksensor finns inte på 525i 12v (M20.) Hur mycket soppa drar bilen? Det låter som ett vakuumläckage eller trasig temperaturgivare. |
|
| Vet inte om M20 har hallgivare, men det låter som en bråkig sådan... | |
| hej jag hade ett likadant fel på min 525-89 den bara dog sen var det bara att vrida igång den. ialla fall så bytte jag styr reläet som sitter bredvid styrboxen då man tar bort plast höljet det går med ett vanligt relä men originalet har en diod som förhindrar backströmmar kostar ca 280:- sedan dess har den aldrig stannat | |
ChaosConflux |
Per_j82 Nej det var en elektronisk givare/relä som styr ungefär som det blaikarn beskriver. Visste bara inte vad det hette med tekniska termer... |
| OK! Då förstår jag. Då är det Motronic Relät ni menar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.