|
|
|
|---|---|
bmwnisse |
Har haft bilen inne på service (hos bmw), kylarvatten försvinner på någe' konstigt vis, inget läckage kunde påträffas eftersom kylsystemet provtrycktes. Det luktar glykol framme vid kylaren/fläkten, och inga slangar eller dyl. är trasiga. (små pisshål i slangarna ?) |
Dino |
Jag hade ett liknande fel på min bil , då var det en gummislang som sitter längst ner under kylaren ( du måste ta bort den från den svarta kåpan som den sitter i för att se den ) o i mitt fall var det den som var sönder. M-MotorSport |
|
Kan va som i mitt fall att kylarlocket packningen är kass, du får nog byta locket eller om du har öppnat locket men glömt att spänna åt det ordentligt! 325:an |
|
flugfiskarn |
topplockspackningen? |
| Bmwnisse har sammma problem med min inga läckage vid provtryckning ,inget fläckar under bilen men ändå sjunker det i exp kärlet. Och inget vatten i oljan eller tvärtom . inget läckage vid fötterna, dock har rutorna ibland immat igen men det har aldrig luktat glykol i bilen. Ska lämna i bilen i morgon ska be dom titta på gummi slangen under kylaren | |
bmwnisse |
Tack för tipsen, ska nog kika på slangen under kylaren. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.