AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
861

Var kommer rasselljudet ifrån?

Hej
Jag har ett skumt "rasslande" ljud som kommer området vid konsollen, bakom stereon o fläkten typ. Ljudet försvinner helt om jag står still o t ex varvar, det börjar vid ngr tusen varv då jag kör, oavsett om jag har stängt av A/C eller fläkten. Ljudet består även oavsett varvtal på fläkten....väldigt mysko. Kan nämna att A/C funkar annars perfa..inga som helst problem.. men som sagt ljudet bestär oavsett om jag ändrar elelr stänger av luftinförlsen i kupe´n.

Problmet för mig att försöka lokalisera det då det bara uppkommer då man kör..... får väl ta med ngn medpassagerare.

Är det ngn som upplevt likande ljud?

mvh
Peter
Da
77
Daniel.N
330xi Touring -07
330i Touring -03
Jag har också ett rassel på min 528 e39 -97 i trakterna du nämner. Dock låter det bara ibland, och maskeras med lätthet av stereo på lågvolym eller av att låta blyfoten ligga an lite grann ;). Jag har funderat på vad fasen det är för något. Bästa liknelsen jag kan komma med vad gäller ljudets karaktär är att det låter som något ganska lågvarvigt som är osmort. Mitt ljud påverkas inte heller av AC-inställningar. Brukar som sagt försvinna efter en stund dom få gånger det börjat .. låter kanske i .. hmm 30 sekunder eller så, var .. hmm 10:e gång jag är ute och kör eller så. Brukar börja rassla en minut eller så efter att jag kört iväg, men ibland direkt jag startat (men står still fortfarande).

Väntar med spänning på att se om du får något bra svar :).
Tjena

Precis som du säger så låter det lite osmort ...samt att det uppkommer inte hela tiden. Skillnaden verkar vara att min är knäpp tyst då jag står still. Jag blir dock galen av ljud som man inte vet var dom kommer ifrån...

Peter
BM
1.842
BMW_MAN
F11, 535xD -14
E39, 525i -01
Långsökt gissning men här kommer den i alla fall...

På min E34 så satt plastgallret inte 100% hårt fast, det vibrerade lite av fartvinden och ljudet kom in i bilen bakom panelen. Jag trodde först att det var något osmort typ kupefläkt som snurrade men det var bara gallret.

Gallret jag pratar om är plastgallret över luftintaget till kupen under vinrutetorkarna i nederkant av rutan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.