|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har skaffat en BMW 740 med bla avtagbar dragkrok. Det visar sig att något kärvar när denna ska sättas på. Jag trycker upp pinnen upp i bilen och låter sedan små krokarna på sidorna haka i de utskjutande små "bärarmarna". Problemet är att jag inte kan få dessa att kroka i varandra helt och hållet. Resultatet blir att dragkroken sitter lite för "högt upp" i bilen och jag kan ej låsa fast den. Nån som har haft liknande problem? Misstänker att det bildats lite rost och skit sedan senaste användingen som gör att sakerna inte glider i varandra som de ska. Hälsn, / FS | |
|
Om det är samma typ av krok jag har så är det låskulor som måste in för att kunna montera. Vredet måste "ut och vrid" för detta. Annars låser inte kroken alls. När man släpper det återfjädrande vredet sitter kroken som berget. Jag var slarvig en vinter och lät kroken sitta på en månad. Ett helvete med låset sen.... Noch ein kurbelzapfenversatz, bitte! |
|
|
Det är en dragkrok av märket Oris. Problemet för mig är alltså att själva kroken inte riktigt tycks passa på sin plats. Låsanordningen fungerar nog bara man lyckas vrida vredet till rätt läge, något som inte går p g a att kroken fastnar "för tidigt". Hälsn, / FS |
|
|
Hade liknande problem på min förra bil. Sprayade med typ 5-56 och lät det dra ett tag, satte dit kroken som fortfarande satt lite högt och stampade till på dragkulan. Då hoppade den på plats och sedan funkade den så länge jag hade bilen. **** Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Men om man har en löstagbar krok som man drar ut yttersta låsningen på, trycker in skiten (och den inre låsningens "arm" är nere) och drar upp den inre låsningen och sedan försöker "låsa" den armen någonstans, men inser att den funktionen rostat bort, vad säger SBP om det? =) Btw; vad säger de ifall min bil inte är regbesiktigat med dragkrok? |
|
|
camata: Då säger "SBP" "Demonterbar kulkoppling, låsning funktion osäker, 2" Är bilen inte registrerad med kula och det sitter kula på den blir du förelagd om registreringsbesiktning. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.