AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.806

"Roliga" Bilannonser

di
64
dimman
325 CAB -94
Tänkte höra med er andra om ni har sett några andra "roliga"
bilannonser.
Eller varför det står som det gör i vissa annonser.

typ:

Bmw 325 -94 (Nyskick)
gått 23 000 mil

(visst en bil som rullat 23 000 mil är minst lika bra om inte bättre
när den lämnade fabriken)

Ordet bvsa?
Har nog inte varit med om en köpare som man förhandlat med i ett halvår, de bilar jag köpt/sålt har gått snabbt, annars säljer/köper man utav någon annan.
Folk prutar juh ändå.

Så ordet p&k, de bilar jag har köpt har jag prutat på, o vice versa.

Ordet fullutrustad,på t.ex 325 '94
Men sedan läser man, ej AC eller elstolar.
jaha, vad finns då kvar utav den fullutrustade bilen, elhissar?

eller stora V8:or som dricker mindre än opel corsa 1.1

Färgen smurfblå?, kan man inte skriva något bättre =)

Någon annan som har något roligt att tillföra eller sett.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det jag brukar skratta mest åt är priset vissa försöker sälja bilen för. Ditt exempel ovan. Nu 95.000 Pok (BVSA!).
Länk

har diskuterats nyligen, jag tycker däremot inte att det är fel att skriva BVSA...en liten markering mot "spekulanter" som går femtioelva varv runt bilen och skall pruta på varenda stenskott och sedan lämnar med att "jag hör av mig".
När jag sålde min 318 i somras fick jag den såld efter 4 dagar men det var ett rent ut sagt j-vla velande under dessa dagar och halvdana prutförsök från köparens sida. Tror jag blev uppringd varje dag av dessa och först skulle det M-testas och sedan inte, och sedan skulle det prutas lite till bla bla bla.

Detsamma gällde när jag skulle sälja en uppsättning BMW 17-tumsfälgar i höstas. Tror aldrig jag har fått lyssna på så mycket skitsnack och velande från människor.
Blev glad när det tillslut ringde en kille som samma kväll kom och gav mig ett pris 10% under det utannonserade och betalade mig cash. Snabb affär, minimalt med skitsnack alltså!

och ja...ordet fullutrustad är urvattnat sedan länge vad gäller BMW. VÄLUTRUSTAD är ett bättre ordval.
Men det finns många individer på forumet som envist försvarar att fullutrustad=skinn, allt el samt klima.

mvh//Kristoffer
BMW CS (Syd) #4918
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
De roligaste bilannonserna hittar jag på blocket, av folk som helt enkelt stavar som krattor. Jag kan säga att man får sig ett gott skratt ibland.. :D

BMW4EVER!
Uhh
Försöker köpa en billig BMW till min mamma och jagar ngt roligare till mig själv samtidigt också (ska få försäkrings ersättning för min V..850 snart har bara tagit 2månader 11dagar).

Så det har varit en hel del roliga annonser. Visst man förstår att folk som inte är födda i Sverige skriver som krattor MEN ännu roligare är de svenskar som skriver i talspråk/ slang från det område där de bor.

Ang Fullutrustad, bra skick, rostfri, välskött, fullservad. = Enormt skitsnack i 85% av fallen.
Känner mig själv som en idiot. Då jag är ärlig när jag själv säljer bil. Allmän praxis är ju uppenbarligen att ljuga och hoppas på att köparen tar bilen ändå när denna anländer för att titta på den rostfrian välskötta pärlan.

Tvungen att avrgeagera mig lite, har varit och tittat på 5 bilar och 4 bilhandlare + ringt mkt mkt telesamtal. Så är det väl när man letar bil i de lägre prisklasserna.

Läste en rolig lite annorlunda annons i stil med
- Alla inklusive däcksparkare, testpiloter,
fotografer osv är hjärtligt välkommna att komma
och titta!

tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Läste detta nyss=)

Prutat och klart! Har inte tid med den.
Säljes p.g av ryggont också.

höll på o dö när jag läste annonsen,,,,,,,,,

mvh/trucker

Länk

Länk NY
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.