|
|
|
|---|---|
|
Hmm, Har fått funderingar angående att påbörja ett turbo bygge! Är inte villig att pynta ut med 7 papp för nått grenrör! Någon som vet var man kan få tag i ritningar eller tips om hur och var man ska placera turbon mm när det gäller grenröret! Vilket grenrör är det lättast att bygga på? Material osv! Frågar ENBART för att jag har ingen lust att påbörja snickra och märka att det blivit fel! =P Sen har jag en 2 enkla frågor... Oljereturen? Vart har ni lagt den? och hur löste ni insugssidan?! | |
| Hmm.. har oxå lite grenrörsfunderingar.. Det finns inga befintliga som passar ? 745 turbo är väl helt annat, men kanske finns andra ? från en turbodisel eller så.. | |
|
Hej Du kan få köpa ett av mig för 5000:- Annars får du väl göra som alla andra, måtta och fundera... Lägga dina timmar och hoppas på att det blir bra!! Finns inte så många genvägar är jag rädd... Oljereturen, i block eller tråg. Insugningssidan, slang och rör... //Jesper |
|
|
sök och du skall finna! Många bygger i rostfritt, fanns ett gäng böjar å rör till salu här för nån dag sen. kanske finns kvar. billigt var det. flänsar följde med, men nog inte till din motor :/ TwinTurbo=Twice the fun :D |
|
| Mycket beror ju på vad du vill åstakomma dvs om du ska gå hela vägen eller bara ha turbo + tilskott mm. Jag satt returen i tråget men skulle jag göra om det så skulle jag gänga det i blocket.. Insuget fungerar skapligt orginal. Jag hade tänkt ta fram ett grenrör till e36 så om du är intresserad kan du höra av dig till mig. Jag bor strax utanför gävle det blir ett kanon pris eftersom din bil blir mall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.