AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
871

Bur / Båge

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Är det någon som vet vad man kan köpa färdiga sådana till BMW , alt. halvt färdiga ? I brist på svets så blir det här ett bättre sätt för mig . Ska sitta i en E30 .

Eller är det någon som kan tipsa om någon sida där dom vissar hur man bygger på rätt sätt med info & bilder ?

MVH Tony B BMW 525i
Pi
121
Pickis
M527i TIC-85
Tjena !
Du kan börja med att kolla den här länken
Länk
där visar dom med både text å bild hur du ska bygga
sen kan du ta kontakt med Guss som säkert byggt
burar åt dom flesta rallybilar i sverige...jag har tyvärr ingen adress att ge dej...men kolla i Bilsport
dom brukar ha mycke adresser till olika firmor

MVH Pickis !

ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Tack för en jätte bra länk ! Men som sagt var så i brist på svets ... Ingen som vet var man kan köpa färdigt ?

MVH Tony B BMW 525i
Länk

Wiechers gör bågar , kolla med dom

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
zi
230
zigge
740iA -96
Du kommer inte undan utan att svetsa. Du måste montera infästningsplattor i karossen och i fjäderbenstornen, Huvudbåge och främre båge mm mm, måste svetsas ihop, eftersom detta är obligatoriskt enligt SBF. Det är bara vissa delar som är tillåtna att bulta ihop, typ strävor. Tro mig, utan svets är det bara att lämna iväg bilen till Guss Motor, Rolfstorps Svets eller någon annan. Jag är snart klar med montering av buren i min e30, och jag har lagt ett antal timmar på att få det reglementsenligt och bra. Desstom vill man ju svetsa chassie/kaross i buren för att få det mer vridstyvt. Vissa ställen vid främre bågen mot A-stolpen och sträva till fjäderbenstornet, så är det trång som en ***, och att komma åt med svetsen krävde lite uppfinningsrikedom och två spännband.....Om du inte har svets, så lämna iväg bilen. En bra svets ligger på 7-8000:-, och buren får du monterad för cirka 11000:- inklusive bur hos Guss, och du slipper lägga timmar av svordomar och svett i garaget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.