|
|
|
|---|---|
|
det är dom så kallade bomerrang stagen som har en kulled i ena änden och en bussning i andra änden, undra bara ska man köpa dom hos mekonomen eller duger biltemas??? brukar inte handla på biltema men tydligen ska vissa grejer ha blivit riktigt bra i deras sortiment. Biltema kanske inte ens har såna det vet jag ej ännu. BMW Extreme Performance! M-power! | |
|
bilen är en 525i -89 glömde det. BMW Extreme Performance! M-power! |
|
|
Min erfarenhet av biltemas gummi kvalitet är inte så bra. Köpt bromsslang och spindelleder som blivit utdömd efter ett år på sbp. Dom kan ju blivit bättre, men det är du som tar risken. ps Denna korta livslängd har inte inträffat på andra pirat jag köpt och inte heller original. W |
|
|
Om det är undre bärarmen du menar så funkar Biltemas ok till och med samma lagernummer på det som om du skulle köpa det hos någon annan..däremot så finns inte Casterstaget hos Biltema |
|
| Jag ska köpa det av biltema denna gång eftersom priset är 300kr för länkarmen. Att jämföra mot ca 1000-1200kr hos mekonomen och BMW | |
|
så dom har inte dom, då får jag nog handla hos mekonomen. BMW Extreme Performance! M-power! |
|
|
Wille: Du menar kanske Biltemas styrleder, vilka dessutom är stansade "Biltema" i godset. Kvalitén på dessa vet jag inget om, men jag tror däremot på de främre bärarmarna som i varje fall ser ut att vara av samma kvalité som Micros Casterstag. Samma fabrikat kanske...? Mvh Jögge |
|
|
inte styrlederna utan dom som är böjda åvanför styrleden, menar jag. BMW Extreme Performance! M-power! |
|
|
Nej Jag menar bromsslang och spindelled. Bytte alla 4 på en SAAB en gång = 2:a året efter på sbp på 2 st resterande 2 spindelleder åkte året efter. Original ca 15 år på dåliga vägar. Köpte nya på OK och de går än(ca 50kr dyrare per styck). Bromslangen hade torrsprickor efter ett år och resulterade i 2:a. Kamkedjespännaren till SAAB har inte låsning som originalet vilket resulterar i slak kedja varje start till oljetrycket kommer och spänner upp kedjan. SKall själv se över framvagnen och det kommer inte att bli Biltema för min del. Som jag sa de kan ha blivit bättre men jag tänker inte vara försöks kanin och det blir extra dyrt med onödiga ombesiktningar och dubbelköp. Men jag köper mycket på Biltema men inte slitdelar till bilen, för mycket jobb och i vissa fall följdfel som kan bli dyra. Olja olje- luftfilter etc. W |
|
|
Smurfsebbe: Jag vet vilket stag Du menar. Wille: Allt är nog inte tipp-topp på Biltema... Det gäller att hitta russinen i kakan... :-) , så jag ska nog prova på att montera deras tvärstag på min bil så får vi se hur länge de håller. Har hört från flera olika personer som monterat dessa att de ska hålla bra i ett flertal år, så vi får väl se... Mvh Jögge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.