|
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej I en intervju med tyska WAMS erkänner BMW chef Panke att man inte förberedde kunderna tillräckligt inför designbytet av sjuserien för tre år sedan. Han säger dock att designbytet var nödvändigt och att E65 har tagits emot väl i Asien och USA. Problem kvarstår dock i Tyskland. hela intervjun kan ni läsa här: Länk Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Jag börjar gilla modellen måste jag säga. Tycker den blir fetare och fetare... :) /Anders Länk |
|
|
Den är snygg! Småbilar är under 5 meter |
|
|
E-65 i mörka färger och stora djupa fälgar är ju riktigt läcker. ----- Mvh Nisse Länk |
|
Ras.mus |
Visst kom designen som en chock när den kom. Men den BEHÖVDES!! Annars kunde ju bmw fortsatt att göra samma bil i evigheter. Ser man på E30 och fram till E65 så ser ju bilarna likadana ut för gemene man. Ens kompisar, som inte är biltokar, tycker ju man är knäpp när man kan se skillnad på E32 och E34 tex. Och E38 är ju inte långt därifrån. Men skillnaden mellan E65 och t.ex. ford scorpio när den ändrade utseende är att E65 är genuint snygg egentligen! Man vänjer sig väldigt fort och så fort jag ser en sådan nu så hajar man till och tänker "fy fan, en sån måste jag bara ha!!" Sen tycker jag att nya femman är mindre snygg. Den har för få detaljer och ser nästan halvfärdig ut, lite som en sån där smygfotad konceptbil. Men man ska ju ändå inte köpa någon femma så... |
|
E65an är snygg i lang. Beror på iofs vad man jämför med. Dock fortfarandfe ful i kort version. Ny bild 16april- Länk |
|
| Jag erkänner att det tog lite tid att inse det, men E65 är en mycket vacker bil. BMW är ofta före sin tid, men med E65 var man FÖR före sin tid. Titta bara på designutvecklingen hos andra märken sedan E65 lanserades - det är ju åt det hållet bilritarna har gått. En facelift ska bli intressant att se, dock, då modellen är värd större försäljningsframgång än den haft hittills. Om inte annat så kommer ju begpriserna att sjunka ytterligare. :) | |
|
Just det - BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Z4, 6-serien och i någon mån 5-serien har ju inte alls varit lika kontroversiella. Själv gillar jag dem skarpt. Och visst var det nödvändigt med nytt designkoncept. En generation till på samma tema hade möjligen fått entusiasterna att skrika av glädje, men knappast marknaden. Det fina med bl.a. E60 är att grundformen kommer att kunna hålla länge och att det finns en potential för vidareutveckling inbyggd från början. |
|
| Tycker faktiskt alla nyare BMW är snygga, gillar E65 skarpt nuförtiden. 5-serien däremot har jag lite svårare för, speciellt fronten. | |
|
Håller som så ofta annars med Herr 330. Givetvis ska man ha en E65:a om några år. Hoppas att de 24 styrboxarna håller något sånär hög kvalité bara :))))) Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Om man ändå kunde Tyska....vad står det? :) Medger han att BMW själva är missnöjda med designen på E65, eller menar han att BMW gjort en miss i marknadsföringen? /Lazze Länk |
|
Scheckheft |
Hej Lazze: Panke säger i intervjun att BMW borde varit tydligare gällande designskiftet som infördes med E65:an. Designskiftet var dock nödvändigt pga att man ville understryka teknikutvecklingen hos alla BMW modeller. De tyska köparna är dock fortfarande kritiska mot designen. Trots det har BMW aldrig sålt så många sjuserie som nu. Det beror på det positva mottagandet i Asien och USA. Man tar dock till sig kritiken från hemmamarknaden som, enligt Panke, i försvagad form påverkar den utländska marknaden. Mvh Scheckheft/bmwe38.info ___ Länk |
|
Någon som vet hur E65 facelift kommer se ut? Själv har jag sett några bilder men vet ej om den färdiga konstruktionen kommer se ut så. Måste säga att faceliften känns feg. Speciellt framifrån. Kan ha påminnt om X3ans framlyktor. Själv börjar jag tycka att E65an framifrån är väldigt fin. Silver passar bäst på kort versionen då alla linjer syns och mörka färger passar lang. Måste även erkänna att bakifrån är E65an snygg. Väldigt snygg till och med. =) Ny bild 16april- Länk |
|
| e65 med stora fälgar och lite sänkt är kanonläcker...g-powers 760il ör en riktig sexbomb | |
|
Inga omaskerade facelift bilder så dom säger väl inte så mycket men det var allt jag hittade: Länk ----- Mvh Nisse Länk |
|
|
Soki, dags att bilda E65 Fan Club? Jag är med! |
|
|
Tretretti: E65 LANG fanclub är jag med på el E65 silver kort fanclub går också. ;o) Nä den datagjorde faceliften var inget vidare. Känns tråkigt att d går tillbaka till de vanliga blinkerserna och varför har inte E65an blinkers integrerade i speglarna för? Annars tycker jag att bakluckan som fått sån kritik inte verkar ha ändrats så mycket iochmed faceliften. Väntar med spänning på den färdiga versionen. Tror ändå att faceliften blir fulare än orginalet, nu när man börjat vänja sig. Är väldigt nyfiken på interiören dock. Ny bild 16april- Länk |
|
| Jag tror lite som så attresponsen på E65 blev lite chockartad när den lanserades, om man istället hade mjukat upp kunderna med nya 5-serien och sedan 6-serien så är steget inte så jättelångt till E65:an. Personligen gillar jag den nya designen skarpt, mest 5:an och 6:an. | |
|
Jag tror att strategin var precis tvärtom - en riktig designchock först som ruskar om kunderna, och sedan känns de något mildare varianterna som kommer efteråt inte så tokiga. Det hade varit mycket osäkrare för BMW att lansera E60 först eftersom den har mycket större ekonomisk betydelse än sjuserien. Samma strategi använde jag när jag var sambo och jobbade mycket. Ringde älsklingen på eftermiddagen och sa "Ikväll kommer jag hem sent, säkert efter 22". Resultat: sur sambo. Sedan ringer jag framåt femtiden och säger "Det gick undan bättre än jag trodde, Jag är hemma klockan sju". Resultat: glad sambo trots att jag jobbade ganska länge. Men det funkar förstås inte att göra hur ofta som helst. Däremot är det väl som Panke säger i intervjun att de tog i lite väl mycket utan att förberda marknaden bättre. Man skulle t.ex. kunnat ha pratat om behovet av ett nytt designspråk och släppt en eller ett par konceptbilar för att testa reaktionerna. Men som det står i artikeln "BMW säljer bilar som galna ändå". |
|
| Sant... de är ju mer beroende av försäljningen på 5-serien. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.