|
|
|
|---|---|
|
Min ena nyckel har slutat att fungera, det går inte att varken låsa/ låsa upp eller öppna bakluckan, när jag trycker på knappen på nyckeln så blinkar dioden på nyckeln som den ska men den verkar ha tappat kontakten med bilen på nåt sätt. Den andra nyckeln fungerar som den ska, kan man "registrera" om nyckeln på nåt vis?? Nyckeln fungerar annars dvs att starta osv. Någon som har nån idé vad det kan vara?? | |
|
ja har samma problem med min, och när jag ringde verkstan sa killen att ja skulle göra såhär: sätt i nyckeln i tändningsläge 1 håll in knappen längst till höger (knappen längst ner alltså) vrid ur nyckeln (fortfarande med nertryckt knapp) tryck på den övre knappen 3 ggr å släpp sedan båda. sedan ska bilen "svara" genom att låsa och låsa upp sen ska de vara klart, har du flera nycklar gör du bara samma sak fast utan att stoppa in den i tändlåset. detta fungerade inte på min dock så jag antar att det är något annat fel på min, skriv gärna om instruktionen fungerade! |
|
| Jag vet att tråden inte är rykande färsk men dina instruktioner fungerade iallafall på min bil haacks, tack för tipset! | |
|
simon01: tack! de gjorde den som sagt inte på min! ;( dendär lampan framför vxlspaken..lyser/blinkar den något för dej, förutom när larmet är aktiverat? min e helt svart..har inte orkat forska så mycket i detta heller om ja ska vara ärlig.. mvh crille the sky is the limit! |
|
|
Tja! jag lider av samma problem fast jag äger en 330xd 02, tror ni att det är samma kodning till min bil som de är till de äldre modellerna? tacksam för svar! |
|
|
Min ena nyckel till E39 2001 har också lagt av. Men dessa är ju av den typen som laddar sig i tändningslåset. Jag har kört proceduren ovan men det är bara med min fungerande nyckel som jag får proceduren att funka. Verkar alltså som om min trasiga nyckel är helt död. Jag har även kört med trasig nyckel i tändningslåset extra länge så att den ska ta laddning. Men utan resultat. Någon som har erfarenhet? Kan man öppna nyckeln och leta efter glappkontakt tro? eller måste man punga ut med de 1650kr som BMW vill ha för en ny? Tack på förhand. |
|
| på E61 och E91 brukar det vara antennmodulen som sitter under vingen på taket - kombi alltså. ovanligt vanligt fel,blir kondens/vatten i den. när man bytt den ska man med fördel limma runt om den för att slippa få felet igen vid senare tillfälle. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.