AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.413

325 turbo får inte upp nå ladd

Davve cab
Jag har äntligen fått fart på bilen och den går bra men jag får inte upp mer ladd än 0,4 men det kommer redan vid 1800 rpm.. Men wastegaten är inställd på 0.8 konstigt tycker jag... Men motorn är orginal med disel grenrör och 380cc spridare och t18 turbo?? Nån som har en bra lösning??? Jag tror själv att det kan vara grenröret eller lmm som är för klent har jag rätt då??
///M.D
jag tror att LMM kan va problemet.Prova att byta till en strörre.

-------------------
www.g2styling.se
Mattig,Carzone,MHW,FK,Dietrich,Caractere,Rieger mfl
Davve cab
tackar får ta och prova de...
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Tippar på wastegaten... Prova att sätta en pys på slangen för att få upp mer laddtryck. En så stor restriktor är absolut inte lmm.
eg
9
egnesund
320i coupe -92
Jag håller på att bygga turbo på min måste fråga... vilken motor/bil årsmodell har du tagit grenröret ifrån? passar det direkt eller har du vart tvungen att bygga om det mot motorn dvs???
B1
541
B1
520iT -91 E34(brukis)
323i -79 E21(bygge)
325i RB25GTS -90 E30(lekbil)
Finns inget som passar rakt av på M20 bensinmotor. Bara om/hembyggda turbogrenrör.

www.reptil.nu
Visa användare
71
Drullen
325IM -89
Du kan ta ett 324td grenrör fast du får modda lite, du får göra en fläns som passar till de grenröret..

Men annars e det ett utmärkt grenrör om man inte ska va överseriös..=)

MvH:Daniel "Drullen" Andersson
Davve cab
jag har nått grenrör från nån 324td och fick ändra undre bultraden på grenröret sen passa de men det är lite klent så jag tror att det är felet som gör att jag inte kan ladda mer än 0,4.. Men den går rätt bra med 0,4 i ladd.. Håller på med ett nytt grenrör i rostfritt och ska få dit en gt40 sen ska det laddas grymt ;)
Davve cab
Bur i polerat rostfritt kan de va nått i en cab???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.