|
|
|
|---|---|
| Jav vill så järna bytta motor på min 328 i till en V8 från 540 i är det möjlig och krävs det mycket annat extra som jag måste bytta eller räcker det med motorn bara??? | |
TobbeBMW |
Den får du inte köra med på svenska vägar, det kan jag lova. Sen lär du få bygga om en del, motorfästen, eventuellt förstärka karossen, chassiet för den extra tyngden. Lär nog kosta mer än det smakar. Du kommer aldrig att kunna försäkra bilen då den inte "finns" Kul bygge dock. |
|
precis som TobbeBMW säger kan du inte lägga i en v8 från 540 eftersom din bilmodell aldrig fanns med det motoralternativet, och då måste du få bmw att skriva ut intyg på det, vilket dom INTE lär göra. MVH Johan K |
|
|
Har för mig att det är 540/740 motorn i Alpina B8 4,6 3-serien. Så visst skulle det funka men det är nog lättare att köpa en Alpina B8 4,6 istället och slippa allt strul. MVH Jimmy |
|
|
om alla tänkte så skulle vi ha få roliga bilar i landet ;) har själv tänkt tanken nåra gånger, det är nog mkt jobb, men på inget vis omöjligt. /mvh jocke |
|
| kolla på mek tips där står det om byta motor i e36 där står det lite om vad som man måste göra om man byter till en motor från 5serien fast det är nog en del jobb.... fast den lär ju gå bra.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.