|
|
|
|---|---|
| fick acn påfylld för några veckor sedan, den funkade perfekt tills igår... då hade gasen läckt ut, observerade ett pysande ljud ifrån grillen, eftersom jag har hört att det är mycket vanligt att lekaget är vid kylaren så antar jag att det är där lekaget är. Nu undrar jag om någon vet vad som behöver göras, och vad det kostar att fixa lekaget. | |
| Det verkar som om det är kylaren som läcker så då får du byta ut den. Sen fylla systemet igen.. Pris från 3500-14000 beroende på vem du frågar. | |
|
En annan fråga nu när vi snackar AC problem.. Ska kompressorn gå igång även om man inte har nått kylmedel kvar? Eller finns det nån form av "tryckvakt" så att den inte ska skära? Min kompressor fungerade innan vintern fast mitt kylmedel va nästan slut (det kom knappt nån kall luft alls). Nu efter vintern så är den helt död. MVH jimmy |
|
|
det finns 2 tryckvakter en för högt tryck och en för lågt tryck, om någon varnar ska den inte starta.. |
|
| Tackar... | |
|
Ibland är det skönt att jobba innom yrket, då det inte blir så dyrt. 1440-moms, packat och klart med en ny kondensor. Iofs så gör jag jobbet själv och räknar ej tiden som pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.