|
|
|
|---|---|
|
Jag vill ha tips på fälgar till min E46. Idag har jag 16" Alutec som är nånslags kopia på AC Schnitzer som från början användes som vinterhjul till min bil. Min bil hade Alpina-fälgar som jag inte fick med när jag köpte bilen. Hur som helst, jag letar efter 17 eller 18 till min bil, MAX 10.000:- får det kosta för alla fyra. Några tips? Eller är det bättre och titta på begagnade-marknaden? Tack på förhand | |
|
Tycker du ska kolla beg marknaden. Iaf om du ska ha 18". 17" kanske man kan hitta för runt 10000:- nytt. /Johan |
|
| OZ Superturismo eller BBS RX ? Dessa alternativ har jag själv tittat på, tycker att antingen raka ekrar eller korsekrar passar E46 bäst. Båda torde kunna köpas för ca 10000 i 17" storlek, möjligtvis är BBS lite över 10tkr. | |
| OZ tycks kosta lite mer i Sverige, eller kanske det finns prutmån i de flesta priser ? Här i Finland är "färdigtprutade" priser på OZ Superturismo 17" motsvarande ca 10tkr för 4st, BBS RX kostar ca 12000tkr för 4st. | |
|
Jag tycker du ska satsa på original BMW fälgar. Alla M fälgar är riktigt snygga!! Köp begagnat, du får mycket mer för pengarna då! /Martin |
|
|
Hade jag varit dig hade jag satsat på en uppsättning M-68 17" Bmw orginal fälgar. De finns begagnade uppsättningar kring 10 kkr. Såhär såg fälgen ut på min 330: Länk Länk Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
wendtan// Tack för tipset, jag tänkte faktiskt fråga dig vad det var för fälgar som du hade på din bil. Jag gillar dem. Går det att beställa dessa via BMW? Tack ni andra också:) |
|
|
Jajemensan. De är en bmw orginalfälg. Det är M-fälgar och de är 7,5 x 17 Fram 8,5 x 17 bak med 225/45 ZR17 fram och 245/40 ZR17 bak. Nu har ja dock sålt mina M-68or o kör på en 18" Bmw M-Fälg som heter 135M, kika bland bilderna på min frilansarsida för o se bilder på dom. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Just M-68 fälgen är "lagom" vanlig, dvs inte så vanlig att man tröttnar på den, men ändå tillräckligt vanlig för att det ska vara relativt goda chanser att hitta en uppsättning på begagnatmarknaden. Fälgen ingick i sportpaketet till E46 har jag för mig. En fördel med en sådan fälg, jämfört med icke BMW-original, är att det är lätt att få tag i en ersättningsfälg om olyckan skulle vara framme. Däckdimensionerna för dessa fälgar harmonierar väldigt bra med E46, i fråga om köregenskaper. |
|
| Det blev ///M3-(E46) kopior. 17" 8,5. 235 bak, 225 fram, dock tycker jag att 225:or fram känns för lite för 8,5:or. i övrigt så är jag nöjd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.