AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
818

Lmm problem (tror jag)

Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
tjena. Jag har haft min bil avställd i garaget i vinter, jag fick ihop bilen precis till bmw träffen i lärdags,
Bilen satartade och gick bra i 2sek sen dog den.jag tog bort lmm och då går bilen men dåligt (nödkörning) jag var på bmw träffen och åkte på crusingen på kvällen och de gick skapligt, drog 2,8l/m snitt men de var de värt :)

Kan det vara något annat än Lmm, någon som har haft samma problem
en polare hade ungefär samma problem men då var det databoxen som var paj och den gick bara när man kopplade ur databoxen, det gör inte min

Länk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Fan det var inte Lmm, pratade med BMW i gävle dom trodde att det var databoxen, ÄR det någon i gävletrakten som har en liggandes eller en bil man kan låna ifrån (BMW 318I eller is 88-89)
som man får prova BOSCH NR0261 200 157 SNÄLLA behöver hjälp

Länk
jag kan nog inte hjälpa dig, men har samma problem på min, så om du hittar felet så skriv gärna här och berätta vad som var galet?,

Har du provat med en annan lmm som du vet funkar eftersom du vet att det inte var felet? .. jag har två databoxar med 157 på slutet som jag provat på min, men ingen skillnad där inte.

mvh. håktråk
Visa användare
167
ras-kalas
318[Turbo] -89

DKW 80 2,6
Håktråk: Nu går bilen bra igen, jag tog bort insugningsröret och gjorde rent alla kontackter med cleaner och sedan kontacktspray även databox o kontackstycket till den, mätte så att kablarna mellan LMM o D-box, kontckt i alla utom den grå/svarta, men den var isärtagen på kabelstammen (blir ingen skillnad med den i kopplad) den var fasttejpad så den ska nog inte användas. sen plockade jag ihop allting och nu fungerar det prima. måste ha börjat ärja i vintras när bilen var avställd och Lmm borttagen.

Hoppas din bil blir bra

Länk
:) tack för infon, denna har stått en stund denna oxå, så jag blir juh inte förvånad om det är lite ärg här och var, får ta mig en titt.. tack för infon, trevligt att höra att din går fint igen!

mvh. håktråk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.