|
|
|
|---|---|
| Undrar om det går att fylla ac:n på min 325 -93, för den har slutat funka ? Vet att det var något äldre kylmedia på äldre bilar som inte fins nu, och den nya ac gasen funkar inte på äldre system. Vad funkar i min kyl ? | |
|
Med all sanolikhet så har du den "nya" gasen R134a. Visst kan man "bara" fylla på men oftast så funkar det i ett par dagar sedan är det tomt igen, så slänga ut 5-800:- på en ren fyllning utan åtgärder tycker jag är att kasta pengarna i sjön. Har gasen försvunnit är det på grund av någon skada och då måste man åtgärda den innan. |
|
|
Är det inte så att det kan försvinna lite gas under tio år och därför så slutar den funka? Jag har en 320 93 och har hört att detta är sista året då den gamla gasen fanns i. Dock är detta inget stort problem för det ska finnas en gas som passar i dessa som är laglig. Har samma problem. Resonerar som så att det kan vara värt att prova fylla på och se hur länge det håller och om det är slut efter någon vecka är det bara att börja felsöka men har man tur så funkar det. Är det någon som skulle kunna hjälpa mig fylla min till en billig peng i närheten av Lund? |
|
|
fyllde på i min gamla -93:a förra sommaren. stoppade en kylsnubbe på byn och frågade om han kunde fylla. Han gjorde det för ett par hunda på stört! FRISKT VÅGAT HÄLFTEN FÖRSVUNNET! :) Nej men det vart riktigt bra. har man då tur eller? --- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.