AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.215

snåltrimma 320

mi
40
mikei
320 86
ca hur många kusar kan man plocka ur en 320 i genom att byta kam,luftfiler,chip,avgas,motorn är en 86:a.

jippiekayee.
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
inte lika många som du får ut om du gör en sniken turbokonvertering :D

TwinTurbo=Twice the fun :D

ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
du kan nog få ihop ett 0.5bars-bygge för 10-15k, om du håller igen på bitarna. å det är ungefär vad det du skrev skulle kosta om du ska ha nå bra grejjer..

Hade en E30, 320 -85 förut som jag plockade i en Dr.Schrick kam, K&N filter och bytte avgassystem, har för mig att det skulle ge ca 20 hkr på papperet.
Alla grejerna från Motor Nord.
Tyckte inte att det blev nån nämnvärd skillnad så jag köpte en E38 istället...
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
Det jag menar.. Det kostar väldigt mycket mer att få effekthöjning i en liten sugmotor. Inte riktigt värt pengarna, om man är en hästkraftsjägare. Bygg turbo så kan du nog få 220hk utan problem, kanske lite till.. Då kör du ifrån dom nya 330:orna :D

tn
?vart det ingen skilnad??hmm då måste det va nå fel..

tn : Så klart det blev skillnad men vafan, spelar det nån roll om man har 130 eller 150hkr? Märks ju knappt ju...
Vad jag menar är precis vad jag skriver: "Tyckte inte att det blev nån NÄMNVÄRD skillnad "
Jag menar att det är inte värt pengarna om du inte bara ska hänga i baren och skryta om hästkrafter...)
Är det acceleration och körbarhet du vill ha så är det ju vridmomentet du ska sikta in dig på och då är det bättre att köpa en annan bil med lite mera motor, byta till en större motor eller möjligen slänga dit en "stressfläkt" då...

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Han frågade inte vad man får om man tar sig för att turbokonvertera. Det kanske är fullkomligt ointressant för honom.

Svar på frågan: Förmodligen inte så extremt mycket. Du får däremot förmodligen bra mycket råare motorgång och du får nog varva motorn betydligt hårdare för att få ut effekten. Höjningen kan nog begränsas till runt 15 hästar med sådana saker om du väljer rätt kam.

Turbokonvertera inte. Synd att förstöra balansen i bilen.
Ma
385
Martinfs
E39 528iAT -97
E36 323ti BMWCup
jag ökade effekten på en 323 E30 från 139 till 180,6hk på bakhjulen. ökade även volymen till 2.5l. det kostade ca 20stora. och då är mappningen på rullande landsväg inräknad(ca8000)men det blev en rolig bil! och jag tyckte att den var mer underhållande att köra än de som jag har turbokonverterat! men det det är ju upp till var och en.

kolla in på moffa.nu där är bilen.

www.moffa.nu
tn
Ja...Hur gjorde dom förr då.!!Sett sug 4 or som gett 100!!! till närmare 200 hk med knappt nämnvärda trimm prylar på.

Sen e ju inte en stor motor = ==jävligt vrid alltid.

Problemet e ju ...en 500-800 hk bmw e ju en ölbars skrytare..:)

Det e ju stor chans att du spränger den på gatan..ex toppen mm..:)

dom e ju inte precis en daglig syn !!!

då e man glad om man har 150 hk i plåt plutten

tn
Ja...Hur gjorde dom förr då.!!Sett sug 4 or som gett 100!!! till närmare 200 hk med knappt nämnvärda trimm prylar på.

Sen e ju inte en stor motor = ==jävligt vrid alltid.

Problemet e ju ...en 500-800 hk bmw e ju en ölbars skrytare..:)

Det e ju stor chans att du spränger den på gatan..ex toppen mm..:)

dom e ju inte precis en daglig syn !!!

då e man glad om man har 150 hk i plåt plutten

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Det bästa är nog att byta ut motorn till en 325 motor, eller ännu bättre byta till en 325:a ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.