AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
669

Minskad effekt eller inbillning?

Tarne
hejsan..jag har en 325 -88.......gått jätte fint tills igår......brukar åka på streetrace köra ölite mot vissa polare ........körde då förra helgen mot en gul golf flera gånger vann jättelätt mot han.......sen igår körde ja mot en supra hängde på i baken på han hela tiden......sen lörde supran mot den gula golfen från förra helgen ok supran vann hur lätt som helst...sen körde ja mot golfen igen ok fick pisk som fan .....märkte på bilen att nått inte stämde ....körde flera gånger mot han men förlora hela tiden....bilen (kändes) som att den gick sämre ok sämre för varje gång........då tiiil min fråga inbillar ja mig bara eller kan det ha blivit någe fel som snor effekt?????.....tack i förhand.....
ja... om ni testat flera gånger, och han med golfen icket trimmat mer så är det nog inte inbillning...

kan iofs ha och göra med saker som att du kanske har öppet filter eller liknande?.

om detta varit varmt eller liknande så blir det lätt så att det blir effekt förlust.

/mvh jocke

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag har haft samma "fenomen" själv... känns som man tappar effekt när man kört bilen hårt ett tag. Har ett öppet filter... icke avskärmat. Ska montera de på annat sätt och försöka skärma av de för att se om de blir skillnad.
Men den blir liksom orkeslös... känns mest när man vill sticka i 2:an tycker jag.
sl
48
slacker666
320i touring 89
har exakt samma problem som beskrivs här, när man kört bilen hårt ett par rundor så tappar man effekt i bilen.....tycker mig känna det när motorfläkten börjar jobba för fullt som att den snor en massa hästkrafter eller nått.
Ska idag och byta tändkablar och lite annat (den går lite ryckigt på tomgång oxå) för att se om det blir nån skillnad
sl
48
slacker666
320i touring 89
glömde säga att jag bytt motor till en 325:a så jag kör inte runt med slö 320 motorn längre =)
///M.D
om ni har sportfilter se till att varmluft inte kommer in.STOR bov i att bla bmw bilar går lite sämre.

-------------------
www.g2styling.se
Mattig,Carzone,MHW,FK,Dietrich,Caractere,Rieger mfl
Tarne
oki..tack för det har öppet filter på min ........pilla lite på det idag okhar det inte av skärmat.........ok upptäckte sen att ja har ett olje läkage rejält med det droppar fan......ska väll försöka ta redan på va det är...i morgon....tjoo
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.