AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.709

Ännu en AC fråga, tröttsamt va?

Sida 2 av 2
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
Det finns även med fyra bultar, fick jag konstatera idag när jag fick min fläkt(4 bultar) och det ska vara 3 på min, riktigt surt.

Fick montera bort hela frånten och strålkastarna och montera ihop allt igen . Jag får den rätta fläkten imorn kanske och då blir det samma jobb igen. surt surt.!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Vi får hålla tummarna att det var felet. Skriv gärna hur det gick!

//Mvh Simon
Visa användare
279
norda
540iA -93
troligtvis är det köldmediumet som e slut på min. eftersom det inte blir kallt, nån som vet ungefär vad det kostar att fylla??

/norda
M-
134
M-Auto
325i -06 E90
523i (530i) -10 F10
Var hos AC-firman idag, och det som behövdes var en "kompetteringsfyllning" eller vad han kallade det.
Nu blev det iallafall riktigt kallt och fläkten framför kondensorn fick åter liv efter påfyllningen...
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
För mig funkar det fortfrande inte, alltså jag har bytt fläkt men den snurrar inte.

Fråga: måste det vara över en viss tempratur för att fläkten ska gå i gång?
M-
134
M-Auto
325i -06 E90
523i (530i) -10 F10
Enligt killen på AC-firman så startade fläkten efter ett visst tryck eller en viss temperatur, han nämnde båda, men trycket verkar rimligt i mitt fall eftersom fläkten inte startade när jag hade för lite gas i systemet och efter påfyllning så sprang den igång.
mackan325
Fläkten skall gå så fort du trycker på snöflingan, har du haft en bränd fläkt har säkringen gått, 'zusatslüfter' heter den inte helt självklart. på E34 är det säkring 40 har jag för mig.
På min e39 (stora klima) kommer det värme enbart till förarsidan innan bilen blivit riktigt varm. Efter ett tag kommer det på bägge sidor, trots att jag från början har samma temp inställd på bägge sidor. Skall det vara så eller är något spjäll kasst på min?

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
LO
364
LO528
328i -95
318iS -90
På min kommer det värme när motorn blir lite varm och då kommer värma lika mycket på båda sidor!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
M-auto: Det betyder att han bara "la till" lite köldmedium, ditt system var inte tomt så de behövde inte vaccumpumpa systemet innan de fyllde igen!

Jag tror fläkten ska gå hela tiden som jag nämnt, den går fortare när tryckvakten slår till! Den ska även känna av tempen på kylaren, kan ju vara så att du har för lite köldmedium? Men då borde den ju inte gå när det är kallare heller, för då minskar trycket ännu mer!

Kan kanske vara kabelbrott också, det skulle ju vara synd om du nu bytt fläkten, om inte kabeln hunnit brännas av innan säkringen gick. Om den gått alltså?!

//Mvh Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.