|
|
|
|---|---|
|
Fick idag mitt bakre emblem på e36:an borttaget, händelseförloppet var följande: var i garaget och rostlagade min nyförvärvade 2000 touring, min garagekompis som jag delar platsen med var även där...åker iväg för att handla kapskivor. Kommer tillbaka till garaget och strax därefter går strömmen (jordfelsbrytaren på grund av förgrenare full av spån) och jag går ut till bilen för att hämta en ficklampa som ligger tillsammans med reservhjulet, jag öppnar och stänger luckan 2 gånger, och jag vet att emblemet satt där då. Garagekompisen åker iväg, det går ca 45 minuter, garagegrannarna som är jänkefantaster kommer över och vi står och snackar en stund, jag står inne i garaget dom står utanför, så jag ser inte min bil...så säger han "har du tagit bort listerna?" och pekar på bilen, vilket jag har gjort (lämnat dom på lackning) vi pratar lite till och dom går iväg. Sen går det cirka 1,5 timme och jag bestämmer mig för att dra mig hemåt, går ut ur garaget och tittar på min bil och får se att emblemet är borta! går bort till jänkefolket och frågar om dom har sett någon springa omkring, vilket dom inte har, men dom påpekar att emblemet var borta redan när dom var borta och pratade med mig, vilket jag inte såg då jag stod inne i garaget. Det som gör mig så förbannad är att dom har inte bara tagit emblemet, utan dom har antaligen haft en skruvmejsel och brutit med, för om man tänker sig klockan 2-3 på emblemet så är lacken helt borta där, samt ett litet brytmärke klockan 10 också, samt många små jack ner till plåten "bakom" emblemet så dom har antagligen huggt med mejseln ett par gånger innan dom fått väck emblemet...hade dom tagit emblemet utan att skada lacken så hade det inte varit lika farligt...har lagt grundfärg över nu för att det inte skall rosta, men det är inte snyggt :( det som är så konstigt är att bilen stod precis runt hörnet, MAX 5 meter ifrån mig, visserligen satt jag i motorrummet på touringen och slipade med vinkelslipen och blästrade så jag hade inte hört om någon gått förbi, kanske inte ens om det kommit en bil! förutom att jag var där så var jänkefolket bara ett stenkast bort i granngaraget, dom var 4 personer, sen bor det folk runt om garaget som har varit i rörelse under dagen, plus en polis på hörnan och hans ungar som brukar springa förbi utanför och leka... förstår inte hur man vågar riskera så mycket bara för ett sketet emblem! jag är 101% säker på att emblemet satt där då jag gick ut för att hämta ficklampan, så den tiden som ngn kan ha gått förbi och tagit det är mellan det att garagekompisen drog och jänkefolket kom förbi, vilket är en tidsram på ca 45 minuter. skall inom lackaren imorron och höra om man kan fixa skadorna på något snyggt sätt... MVH Johan K | |
|
Trist sånnt där du! Till den klena tröst det nu är så kommer vi nog alla att råka ut för nånting sånnt för eller senare. I dagens samhäller ser folk inte skillnad åp ditt och mitt. Fick bilen dränkt i senap och ketshup på sista april + att dom antagligen höllt nånging illaluktande i frisklufts intaget, för det luktar väldigt illa i bilen. Sen var jag på fest igen i fredags så var det en kille som hoppade upp på huven på min bil, vilket resulterade i en stor fin buckla som jag inte lyckats få ut själv. Lite trist det när man fått tag på en e30 utan en enda buckla, men nu har jag pratat med killen och han ska betala för riktning och ev. lackering av huven. |
|
|
roligt att ditt problem löste sig! i jämförelse så är dom skadorna som blev på min bil ingenting, men det är själv grejen att ngn bara får för sig att gå fram och bända och bryta för att få ett emblem som kostar ca 150 kr... kan omöjligt förstå den logiken...men om någon ser en bmw med tokfräscht bakluckeemblem i kristianstadstrakten så säg till :) :) :) MVH Johan K |
|
|
skall också tillägga att jag fick tillbaka bilen för en vecka sen då den har varit inne på lackering, så händer detta :/ MVH Johan K |
|
|
Ok, jo, det är ju lite surt.... kompisen har ringt mig 4 ggr idag och bett om ursäkt, men bucklan har ändå inte krympt... Lite osis att denv ar nylackad, men ändå så blir ju nyansskillnaden mkt mindre nu om du bara punktlackerar just där. Lite tur i oturen som var väldigt försmedsamt kanske man kan säga... Ingen vill ju lämna ibilen på lack 2 ggr på 2 veckor....=/ |
|
|
var hos lackaren idag, han penslade på lite färg runtom och det blev faktiskt riktigt bra! sen blir kanske listerna runtom klara imorrn (skall lackas i bilens färg). MVH Johan K |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.