|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad det smalaste som går på 10" breda fälgar är? Tack på förhand: Kribba | |
|
Vilken diameter? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Svärd |
10"x2.5mm=255mm Har 255or på mina men det ser nästan smalt ut. Ska gå upp till 275 när jag byter för att få samma "sväll" som fram! Erikw: Vad spelar diametern för roll?? ///Martin |
|
Svärd: Ju mer höjd på gummit, ju strörre breddskillnad är möjlig, eller hur? Själv kör jag 255/40 på 10x17, men det ser något smalt ut. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Svärd |
Jo de e sant. Ju högre däck desto smalare kan man ju trixa på. ///Martin |
|
ErikW: Vad har diametern på höjden av gummit att göra? Det är ju lika mycke gummi på ett 17" som ett 18" i samma dim... /Johan |
|
|
Johan99: Om samma dimension, ja. Men man bör gå ner i höjd när man går upp i fälgdiameter, annars blir rulldiametern fel. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
ErikNilsson |
För att svara på din fråga så är det smalaste du kan få på en 10" bred 17 tums fälg, däck med dimensionen 235/40-17. Till alla er teoretiker som säger "-Nej det går inte!" så lägg av, jag kör själv med dessa däcken på mina bakfälgar så det går visst. Utseendet är en smaksak däremot men däcken går på fälgarna. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.