|
|
|
|---|---|
|
Hallojj! Är det nån som vet om det bara är att byta batteri i nyckeln så funkar det direkt eller måste man "koda in" den mot bilen igen?? Isåfall hur gör man det. Har en E46 -99, utan larm, bara centrallåsstyrning från nyckeln. | |
|
När jag bytte i min nyckel var det bara att byta batteriet. Funkade direkt utan initiering eller liknande! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| De é bara att byta... men du ska nog sätta i batteriet omgående. | |
|
laddas inte nyckeln när man kör? på e46 iallafall? |
|
|
Jag har aldrig sett en nyckel med uppladdningsbart batteri... verkar mest bara dumt då ett sådant inte skulle hålla så länge när de småladdas varje dag typ. Brukar sitta lithiumbatterier i nycklarna som håller 1-2 år. |
|
|
Det står mycket klart och tydligt i instruktionsboken att batteriet laddas genom tändningslåset , och har mycket lång livslängd. Om nyckeln inte andvänds inom ett år så kan det laddas ur. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Före 9/99 är det vanligt batteri i nyckeln, efter det (alltså årsmodell 00) är det uppladdningsbart som laddas induktivt när nyckeln sitter i tändningslåset. Man måste därför använda alla nycklarna regelbundet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.