AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.157

ac strul

kurremurre
Hej alla..så nu har vi sommar ..fick en ny kondesnor till 525-94 i sept.03 mrn nu funkar inte kylan ,är det som på volvos kompressorer att det är en magnet fram på kompr,som slår till?
Roger
ormen
så är det på min i.a.f.

Våga vägra bilverkstaden!!! G.D.S!!!
kurremurre
ok
tack..min slår inte till..för lite kräm eller?
Roger
mr
28
mring
BMW 528 TOURING -98
Köldmediebrist skulle jag tro.
Det sitter en givare som känner av om du har får lågt tryck i systemet som bryter magnetkopplingen till kompressorn.
kurremurre
Tack det är vad jag tror oxo,,men jag kände på magnrt kopplingen så ländes den trög att snurra på..jämförde med min volvo 940 taxi..40.000 mil o den snurrade lätt men...
Roger
kurremurre
hej .ja nu e sommarn snart slut ,,men jag SKA ha igång min ac,,komressorn får ingen ström har tagit bort ac panelen men kunde inte med blotta ögat se ngt. fel..bara en trasig lampa..
allt funkar om man byglar .. elfel uj.uj.
rOGER
kurremurre
KRÄM FINNS O DEN ÄR TÄT ..FÅR VÄL LÄMNA IN DEN PÅ FELSÖKN.
ROGER
kurremurre
efter felsökn. ..fortfarande ingen signal till kompressorn från ac panelen..de var inte så bra (vilket de erkände) så bra på elbiten ..men nu ska panelen under förstoringsglas o kollas..
som jag förut berättat så har en spjällmotor lossnat ..stort jobb o byta?o bruka det finnas på skroten? Pillegöra ser det ut som o ett reglage till utblås miitt på har lossnat o inte hiaar jag ngn,spak dit heller ..fy f en sån röra
Roger

rw
kurremurre
ac center i Huddinge..ngn.som varit där o rep.?
erfarenheter? ngn?
rw

rw
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.