|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag är en inbiten TRANCEälskare och ska nu försöka utöka ljudet i min BMW 728 -99. Problemet är bara att jag har NOLL KOLL på vad ljud kostar till den bilen. Skulle gärna vilja veta mellan tummen och pekfingret vad det kostar att höja upp ljudet med lite bättre bas framför allt (diskanten tycker jag är rätt ok i bilen). Ungefärlig uppgift alltså...5 tusen? 20 tusen? | |
|
Framsystem: 4 000:- Koaxialer bak: 2000:- Baslåda: 5 000:- Två begagnade steg: 5 000:- Summa: 16 000:-, och då kommer det låta mycket bra med mycket fina kvalitets produkter! /Manray/ |
|
|
Hej Manray, Då är det riktigt bra ljud el? Tror du att det skulle bli bra om jag enbart hade baslåda? eller måste man ha något mer? Vill få bra "tryck" i trancen så att säga..är så du hör inte så speciellt insatt. |
|
|
Lite Trance och Techno är alltid trevligt! :) Jag vet inte vilket Soundsystem du har i bilen nu (original)? Är du nöjd med det men saknar du lite bas så funkar det mycket bra att bara hänga in en bas, kanske två 10:or gör sig bättre för Trance? Men för att erhålla all kraft från basen så rekomenderar jag att du även ansluter den till ett slutsteg. Summa sumarum, vill du bara ha bättre tryck men är nöjd med ljudkvaliten räcker dett att montera in en baslåda. Om du är missnöjd med dagens ljudanläggning vill ha klart renare ljud så blir du tvungen att ersätta alla högtalare! /Manray/ |
|
|
Jo jag har originalljudet på inget ändrat...är det framdraget i steron "bmw business" en -99. Bordet lågnivå osv vara framdraget så det går lätt att ansluta ett slutsteg? Jättesnällt tack för tipsen! |
|
|
Om det finns en lågnivå utgång så bör det inte vara något problem! Lycka till Prongan! /Manray/ |
|
| Någon som vet? Brukar det vara lågnivåutgång på BMW:s Business stereo? årsmodell -99 | |
|
Testa kolla här: Länk Annars finns mycket skrivet om detta, bara o leta lite! :) /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.