|
|
|
|---|---|
|
Hej, har en 328 touring 96:a med 9500 mil på mätaren (den är dock importerad...) Tycker att växellådan inte är speciellt smidig - snabba växlingar går inte att göra, det tar liksom stopp om motorn inte hunnit gå ner i varv något, låt säga ca en halv sek-1 sek. Nyligen har jag också märkt att under färd på trean kan man dra spaken försiktigt mot fyran och liksom känna ur kuggarna jobbar. Det går inte på någon annan växel. Är det något att vara orolig över? Bilen har precis kommit in på sista gröna lampan. | |
|
Tjena! Min 328-96 är också lite kärv i lådan, i alla fall om jag jämför mot min 520-92. Jag behöver dock inte låta motorn gå ner i varv innan jag växlar som du beskriver. Om din låda inte låter konstigt eller skrapar när du byter växel(slitna synkringar) så är det nog ingen fara, drivlinan på BMW-bilar håller i regel extremt länge(stridsvagnsdimensioner ;)). Testa att byta växellådsolja till Redline´s, det ska jag i alla fall göra på min! Mvh Micke t/ 328-96 520-92 B6 3,5-89 |
|
|
Ett litet tilägg bara: min 328-96 har rullat knappt 5900mil. Mvh Micke t/ 328-96 520-92 B6 3,5-89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.