|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmm... Va ute igår och rände med bilen IGEN! på hem vägen fick jag noja om att kolla vad bilen toppar! Fick upp han i 6000rpm med 5:an i... Då gick det strax över 220km/h (tacka gud för långa rakor) =P Upplevde det som att bilen hade mer att ge, Men att vridet i motorn inte orkade dra han i högre varv! Får prova igen med 98:an i tanken och lite bättre luftfilter! då tror jag nog att jag kommer över 225km/h! Skulle va kul o höra vad era bilar går! =D Kör lungt! / M | |
| Min gör nästan 240km/h då går varvstoppet in. | |
|
Kompisen får upp sin 325 -92 i 240km/h också så det måste vara ngt som inte stämmer på din bil slim_m... Visserligen kör han så fort med kraftig hemlängtan, medvind och ett jävla tryck på blåsan....ha ha ha Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
Jag har bara haft tillfälle att prova en gång, och då gick det i 265 enligt färddatorn. 330n Har ett elektroniskt strypkoppel vid 250 och ja skulle tro att verklig hastighet låg däromkring. Var God att söka innan du frågar! Länk |
|
|
Vid körning i Tyskland mellan Berlin och Munchen så var jag och nosade på 250 strecket flera ggr, märks att bilen är byggd för Autobahn och inte för Svenska vägar:)) Ps.det fanns mera att ge |
|
|
Har varit uppe i 200 km/h enligt mätaren, och då accelererade bilen fortfarande så jag tror den kan göra minst 210 km/h enligt mätaren. Dock var det inte tillfälle att gasa ur helt ;) --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
bmwdr |
195/245/260km/h Olika bilarna ;) Vinden i nacken en skön sommardag ;) |
|
jag har inte provat toppa min än..finns ju knappt nån väg här i Östersund att dra ur riktigt! =) Men med min förra beemer så körde jag 240 kmh, det var en 325 -93. Beemern jag har nu är ju chippad oxå så den kanske går strax över...vad vet jag!? Förresten blir det nån skillnad på topphastighet om man har en chippad bil, nån som vet det? Mvh; Jimmy //BMW-power |
|
| minst 340km/h ! | |
| Körde 253 km/h, enligt GPS, på Autobahn för en månad seddan. Då hade ännu inte det elektroniska strypkopplet gripit in, som skall begränsa till 250 km/h. Lyckades aldrig hitta tillräckligt trafiktomt Autobahnavsnitt. För ett år sedan, även det på Autobahn, fick jag strypkopplet att gripa in, men då visste jag inte hur det går till att få fram hastigheten på GPS:en. | |
|
ChristianF: Eller hur..340km/h!!! Stop dreaming //BMW-power |
|
|
Sarkasm :P --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
310km/h mätarfart med bi-turbon elpe300 |
|
///M.D |
med lite hemlängtan å nerförsbacke kanske 180km/tim.(tror jag) ------------------- www.g2styling.se Mattig,Carzone,MHW,FK,Dietrich,Caractere,Rieger mfl |
|
Hmm, Får väl ta och gå igenom lite på motorn... kolla så att inget kärvar och att allt går "smidigt" =S 240km/h med en 325? Går det ens? Dvs med original! För enligt fabrik så toppar dom 233km/h dock var det ingen jämn väg, så jag vet inte hur mkt det kan ha inverkat på top hastigheten! Men körde med plattan i botten och då stanna nålen strax över 220km/h och det var som att köra på en åker! så ojämn var vägen =( Tur att man sitter på Schitzer väghållning! Säger bara vilket fäste, även om jag har bara 205 runt om! Dock kan ju däck bredden spela in stor roll på topp hastigheten! =( Motorn har ju trots allt gått en 21500mil, så antar att den gör sig rättvis ändå =D aja, bara att skruva upp soppa matningen och dra ur luftfiltret o pröva igen =D |
|
|
6400 varv/min på femman med 320i 2.5 = ca 218km/h enligt omräkningstabellen här på forumet. Och ja, varvräknaren stämmer då varvstoppet går in vid 6500 varv/min. I övrigt gav detta endast 208km/h på mätaren??? Lustigt då den visar exakt rätt vid 120km/h på femman, allt enligt omräkningstabellen. 195 km/h med 318iS -88 på mätaren. 230km/h på mätaren med 525´n med 235´or runtom. Chippad och ej testad sedan dess. ------ BMW CS #04839 Min 525i: Länk |
|
| 240 mätarfart chippad sportfilter etc fanns säkert nån km/h mer att plocka ur men vart så dålig väg.. | |
| 200 | |
| 240 | |
|
Slim_m Kompisens bil har gått 23000 mil någonting... Marcus Kylén marcus@m-tec.se Länk |
|
|
olof: bra att ngn förstår ;) bmwjimpa: he he he.. .. .. .. .. Mvh, Christian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.