|
|
|
|---|---|
Smiley© |
Tjena! 40 000:- för en M5 3.8 -92 14900mil måste väl vara ett bra pris även om: - ACn inte funkar - 2ans synkring är dålig - Rost runt halva tankluckan + lite i nederkant på dörrarnas hörn Den är inte fullutrustad (det gör mig inte så mycket, lite mindre som kan gå sönder bara ;-) ) men tror inte den gått så hårt, efter att den kom till Sverige -95 så är det ett medelålders par som haft den hela tiden, därav rosten eftersom den är använd som en bruksbil och inte som en entusiastbil som bara går på sommaren. Jag skruvar mycket själv + att jag har kontakter som kan fixa ovanstående fel till bra priser, så jag tycker att detta borde vara ett bra pris eftersom en "felfri" bil går på ca 80-90 000:- /Smiley |
| bara du har orken att fixa upp den så låter det bra sen kanske dom oväntade felen men du skruvar ju själv så att det låter ju helt okej iaf!! | |
|
Mycket bra pris trots bristerna!!!En OK låda går väl loss på allt mellan 5-10",fixa AC ca 10" i värsta fall o en hellack på ca 20"...Fast du som har kontakter kan säkert halvera dessa summor... "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
Smiley© |
Jag har räknat med att lägga ner ca 15 lakan på att fixa till ACn (redan fixad nu), rosten/lacken och lådan. ACn kostade 1500:- att fixa. Lacken ca 7000:- (max 8000:-) med nya lister till dörarna inräknat i priset, visserligen inte en hellack, jag lackerar bilen upp till midjelisterna runt om + H bakskärm, polerar upp resten och hoppas på bra resultat, annars får jag väl lacka resten av bilen också. Lådan vet jag inte hur jag ska gå tillväga med än, men funderar på att köpa en beggad låda och hoppas att den är schyst, eller så får jag ta ner min låda och byta synkring på 2an (kostar 1000:-/synkring), ev kan det bli nåt mer när lådan är isär. Och efter detta så har jag en fräsch M5a för ca 55000:-, inte i utställningsskick, men fräsch :-) Visst kan det uppstå oväntade fel som kostar en slant, men det kan det på vilken bil som helst, det är ju den chansningen man gör när man köper en beggad bil oavsett vad det är för bil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.