AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
522

Sommardäck 740 rekommendation - Tack.

vi
18
vinteg
740iA -99
Har någon erfarenhet av Hankook Sport K104? Verkar ha fått bra kritik på många tester förutom i en tidning.
Ute efter ett "tyst o mjukt" däck. 255/45/ZR18 o 235/50/ZR18
H/Uffe

Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Hej Vinteg: Jag åker med just dessa däck du undrar över på en E32 jag har 275/35/18 bak och 255/40/18 fram och jag är nöjd med dessa däck , dom är som alla andra breda däck =spårkänsliga,men det kan man leva med.

Hellre dö än fega!
Visa användare
1.542
Razvan Terme
BMW 323i E46 Sedan
Hej Vinteg.
Efter att ha sålt några fälgar med däck och läst tester samt talat med leverantörer i Tyskland så har jag fått uppfattninngen att Continental Sportcontact 2 är väldigt bra, tysta och bekvämma däck. Dock har Hankook också fått rätt bra kritik men inte samma respons som ovannämnda Conti.
Mvh
Razvan

Be
134
Bepp
750i -89
325 cab -88 Tic
Det lär ju skilja en del i pris mellan Conti och Hankook,jag gav 1800kr st för mina och det verkar vara rätt billigt

Hellre dö än fega!
vi
18
vinteg
740iA -99
Tack för era inlägg! Lite fundersam för att det verkar som om det här med däck o fabrikat verkar vara lite svårt eller att man inte riktigt vet/vågar vad man ska tycka. Naturligtvis så är det "personligt", för har man lagt ner en massa 1000-ingar så vill man kanske inte visa/säga att man gjort ett felaktigt/dåligt val.

Har själv kört på Dunlop o senast på Bridgestone Potenza S-03 på 740. Båda har varit suddegummi, S-03 dundrade men satt fast i vägen ordentligt. Pris o prestanda ligger fel tycker jag.
Har en Camaro Iroc Cab -88 (1 760 mil) som gått på Eagle VR50 o nu på Eagle GS-C. Passar bra på denna typ av bil som inte är lämplig för farter, men väl att bakhjulen snurrar fortare än de främmre. Men det avspeglar sig på slitaget då dessa däck slits snabbt.

Hoppas på att få veta mer av er som har bra erfarenhet av däck.

H/Uffe

Farsan kör med Sumitomo på sin E38. Har funkat kanon för honom iaf. Och de är väl nästan snäppet billigare än Hankook tom...

/Johan

Har kollat massor av däcktest i tidningar och på nätet inför köp av sommardäck.
Jag köpte Pirelli P7, som har väldigt bra grepp.
Dessa däck har också fått högsta betyg på vått underlag.
Den som söker ett tyst däck i första hand skall dock inte välja Pirelli.
Michelin lär vara ett säkert val för den som vill ha tysta och komfortabla däck.
Däcken från Michelin är tysta, bekväma och håller länge.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.