|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte ett Eisenmann avgassystem för inte så längesedan. En fröjd för öron och ögon måste jag säga. Men nu känner jag att jag vill gå vidare med det här. Forumet funkar perfekt att utbyta tankar och ideer på, så därför vänder jag mig hit. Hur kan man bygga vidare på avgassystemet, så att det blir lite mer effekt, i bilen. Helst så att det går igenom besiktning. Någon som har några ideer, dela gärna med er!! | |
|
Ett alternativ är att montera en kattersättare från t. ex Köhler eller Supersprint. Då får du mer ljud och eventuellt några hästar till, besiktningen blir nog svår däremot. Om du vill göra allt lagligt kan du montera ett full-system, dvs. extraktorgrenrör och racekattar, men det är enligt mig inte värt pengarna... /Manray/ |
|
| Mycket pengar det handlar om Manray? | |
|
Är inte riktigt säker på priserna men ett grenrör ligger mellan 5 - 10 000SEK, Racekat ca 5 000+SEK och en katersättare ca 3 000SEK. Antar att det kostar mer än smakar... Varför vill du bygga på, är det för att få ännu mer ljud eller effekt? /Manray/ |
|
|
Va mer ute efter effekt, ljudet är ganska skönt faktiskt. Vi får se vad det blir av det hela, vi får söka vidare. |
|
|
Går att få tag på 3"kattar för 1600kr! Hellre dö än fega! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.