|
|
|
|---|---|
zansibal |
Hej Jag har, som rubriken säger, köpt nya belägg bak. Från Micro (ca 280:-). Jag jämförde beläggens form med dom gamla och dom stämde, men dom nya verkade alldeles för tjocka. Jag var tvungen att ta bort fjädern, på belägget mot bromskolven, för att de skulle passa, annars hade jag ingen chans att få in bägge dessa tjocka belägg. Det var precis att det gick nu. 520i e34 -88 baktill... Dom nya var nästan 17 mm tjocka vardera (varav ca 12 mm rent belägg). Orginal vet jag inte. Finns det någon som kan förklara detta? Vad ska den där fjäderfästningens som fäster i bromskolven vara bra till överhuvudtaget? >> BMW = Beste Motoren im Welt << |
|
Jag tror bara att du inte trykte in kolven på oket tillräckligt långt in för att få in belägget.. så enkelt kan det va! Mvh Jojje |
|
Gold |
Använd en tving + en liten plank bit imellan för att pressa in kolven, brukar underlätta en del. ///M arcus |
|
Om oket är friskt så ska det gå att pressa in med en polygrip för hand. Går inte detta bör du se över oket och kanske plocka ut kolven o rengöra o slipa rent lite alternativt tryck in kolven, lägga ngt mellen belägget och oket så kolven inte ploppar ut helt och sen trycka på pedalen tills kolven åker ut lagom mkt, upprepa samma grej tills det går att trycka in kolven för hand med polygrip utan att det tar i ngnstans. __ Letar vita framblinkers! |
|
|
Belägget med fjädrarna ska monteras först. FAF |
|
|
Måste erkänna att jag har haft samma problem,(dock inte Micros belägg)... Fick till slut använda våld för att få dit det yttre belägget... Och..Ja, hade verkligen pressat in kolven, hade jag pressat lite till hade den åkt ut på baksidan :) En j-kla skillnad på att montera beläggen fram... kvinnor kan....efter att vi förklarat för dem...:) |
|
| Som sagt, belägget med fjädern ska monteras först, sedan ska det andra monteras dit. Se till att trycka in kolven i botten innan du monterar. Är du säker på att du fått rätt belägg? Det ska inte vara några problem att få dit. | |
|
jag hade inget problem med micros belägg bak passade perfekt på min 525i E34 -89 men som "FAF" sa belägget med fjädern först, en annan sak att rekomendera kanske inget måste men du kan montera skrikplator för mina belägg hade en tendens att skrika lite... BMW Extreme performance! M-power! |
|
|
Ibland kan det finnas en liten rostkant på kolven som gör att det blir svårt att pressa tillbaka den helt i oket. Har du lyft lite på damasken runt kolven och kollat så att detta inte har hänt? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.