|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag fattar inte varför körglädje skall vara en så viktig faktor för en SUV. Vill man ha en sportig klumpbil eller en klumpig sportbil? Min A6 2,8 saknar allt vad gäller körglädje, men så handlar min andra bil (Porsche 968) endast om körglädje och inget annat. Om jag får välja mellan X3 och XC90, så tar jag faktiskt Volvon! Eller varför inte lägga till några dollar och köpa en X5 som är mycket tuffare och snyggare än X3. //Marin |
|
|
Eller en "riktig" SUV typ Tahoe eller Excursion... :-) Mvh Elvis |
|
|
Marin: X3 är varken en sportig klumpbil eller en klumpig sportbil, det är en praktisk sportbil! 2 i 1 alltså!Kan det bli bättre?Volvon är en klumpig klumpbil, och X3 är motsatsen;-) /A |
|
|
Har man en SUV så har man minst en bil till om man är bilintresserad. ///Thomas |
|
|
F114: Förmodligen behöver man det när det gäller andra märken, för andra SUV:ar är mest bara praktiska, inte roliga. /A |
|
|
En X5 eller X3 är praktiska fordon och inte M3, M5 eller Z3 M. Jag kan tänka mig att ha en X5 i framtiden då det är en bra kompromiss mellan en vanlig kombi och en SUV men körglädje??? Då undrar jag vilka andra fordon man har att jämföra med. ///Thomas |
|
|
Nu har jag iofs inte kört X5, tycker modellen är för klumpig för mitt tycke, dels har X3 större utrymme bakNär jag läst om provkörningar så verkar det flesta skribenter vara överens om att X3 3.0 är roligare att köra än X5 3.0. /Anders |
|
|
X3 är MYCKET roligare än X5 att köra! (ja, jag har kört X5 4.6is) X3 påminner väldigt mycket om E46 att köra. X5 har också ett fint chassi men den känns ändå mycket klumpigare och har inte alls samma känsla i styrning och uppträdande. |
|
|
Sigdarve: Verkar som du är i köpartankar på en X3:a och vill höra lite medhåll angående modellen innan du bestämmer dig. Du behöver väl inte vara orolig, Bmw gör väl alltid trevliga bilar och gillar man dessutom utseendet är det väl bara att slå till. F114: Behöver ju inte endast vara ytterligare bil kan ju även funka med en snabb hoj... Själv har jag som sagt svårt för X3:ans utseende, tycker helt enkelt den är riktigt ful. Däremot jämförde jag mycket mot X5:an som är en riktigt fin bil men tyvärr är jag rädd för att den kan bli negativa reaktioner för företaget gentemot våra kunder, samtidigt som det även är en utgående modell. |
|
|
Jag behöver mkt medhåll;-)Hade en sms-duell med en kompis på Gotland under f.m. Hon tycker att jag är en idiot som tänker köpa en bil för så mkt pengar.Själv har hon i familjen en Skoda pickup och en Renault Scenic, och det säger väl allt om den familjens bilintresse!?(fast de är ju praktiska)Hur som helst så tar jag mig till BMW i nästa vecka och beställer bilen, 3 mån. väntetid, suck!Fast en 4-hjulsdriven SUV passar ju bra att inleda hösten och vintern med.Hade varit värre om det rört sig om BMW roadster. /Anders |
|
|
hehe 3 mån känns ju som rena kapet i väntan på xc90:n.. |
|
|
Sigdarve: Nu vet jag inte din familje situation men om hon har två bilar varför kan du inte få ha en? En bil är inte bara en som tar dig från A-B det är/ska vara en njutning en en alldeles underbar resa moa. Man lever bara en gång? Varför köpa något halvdant när man köpa något rejält En bil ska man trivas i finns ingen anledning att köpa något som man inte trivs i? Varför snåla? Det är bara pengar det kunde ha varit mycket värre? |
|
|
Lycka till med XC90, det är säkert en jättebra bil, har kollat på den också och gillar den skarpt. (men jag vill inte riskera att somna vid ratten;-)Och BMW-frälst som jag är så måste jag följa BMW:s budord, "Du skall inga andra bilar hava jämte mig;-)" /Anders |
|
|
Jag är tveksam till en SUV med tvärställd motor för mitt behov. Det blir nog något amerikanskt när det är dags att byta kombin om det inte blir ett prisras på begagnade X5 nästa år. Jag behöver något som orkar dra ett stort släp och kan lasta så en X3 är i minsta laget. Jag har annat som står för underhållningen. ///Thomas |
|
|
Starre: Vi är nog på samma våglängd. Jag och Kerstin har 2 st. stora vinthundar, så när det gäller val av BMW så finns det bara 2 alternativ, en E61 eller en SUV. Jag tycker att X3 verkar mer praktisk än E61 och har mer utrymme bak än X5:an. Precis, det kunde ha varit mkt värre! Har en annan kompis, och hon har hjärntumör och tycker verkligen att jag skall slå till. /Anders |
|
|
F114: Håller med dig helt: när det gäller SUVar så är jänkarna väldigt bra, de känns väldigt gedigna. Mvh Elvis |
|
|
Amerikanska SUV:ar känns gedigna. Men är dom det då?Finns det test där man jämför dem med europeiska suvar?Kanske läge för en ny tråd!? /Anders |
|
|
Jänkarna har inga små fjuttiga motorer (som ofta sitter i fordon från Japan och Korea), det håller för att användas (utom Jeep Grand Cherokee) och priserna är överkomliga. Däremot är det inget för den som söker lite mer exklusivt. Dessutom så är väl X3 och X5 (och Mercedes ML) tillverkade i USA. ///Thomas |
|
|
F114: X3 tillverkas Österrike (Magna Steyr i Graz) |
|
|
Är det inte dom som tillverkar åt Jeep också? Man hoppas att kvalitetskontrollen fungerar för BMW. ///Thomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.