AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.244

Volvo XC90 vs. X3 3.0i

Sida 1 av 3
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Vad väljer ni? Volvo XC90 2.5 bensin, eller en BMW X3 3.0i?Prismässigt är bilarna jämförbara.
/Anders
X3! Anti-Vovlo som man är är det ett lätt val... Sen har ju inte just XC90 gjort något djupt intryck på mig efter att grannen köpte en och växellådan böärjade skramla redan efter ett par dagar...
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Svår fråga. Jag tycker faktiskt XC90 är en ballare bil. X3 3,0 känns väl lite mer lik alla andra...? En XC90 ser man ju direkt!
Vore dessutom mycket ballare att ha en sån att åka runt med i Europa. Väldigt udda där skulle jag tippa. Konstigt argument, men men!

BMW:n är dock mitt solklara andra val i detta fall.

Ska väl, för att inte låta alltför negativ, även nämna att jag gillar utseendet på XC90 skarpt, det är en snygg bil...
Svårt val... hade nog blivit en begagnad X5a ;-)

Har svårt för X3, mycket svårt, hela bilen är bara så onödig och dessutom ganska ful och kvalitetsintrycket jag fick av bilen när jag var på premiären var inte precis BMW, och räcker det inte med X5 utan att man behöver bygga ytterligare en SUV som dessutom är sämre på samtliga punkter trots det lägre priset?

MVH,
E38B12

Tycker inte att X3an är ett dugg snygg. Och med det priset BMW vill ha för en hade jag hellre lagt till och fått en X5 3,0.

/Johan

x3 med sportpaket väljer jag
Deliq
Jag gillar båda, men om man inte behöver ha de större utrymmena som XC90'an erbjuder, så hade jag valt X3'an.
Och aerodynamikpaketet på X3'an är ett måste, den blir såå mycket snyggare med de lackade stötfångarna...

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Aerodynamikpaket, vad är det? Hittar inget om det på BMW:s sida.
/A
X3 med aerodynamikpaket: Länk

Den blir mitt val, ett väldigt lätt val :)

Mvh,
Kalle
_____
Länk
jag har läst att x3 kommer i sportutförande med en diesel på cirka 270hk
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Klart snygg Kalle!Det lutar nog åt att det blir en X3 istället för en E61 helt plötsligt.E61 har en bedrövlig runtom-sikt.Men någon diesel blir det inte. Provkörde en disesel, jäklar vad den knattrade när man stog i jämte den.Vad kostar paketet?
/Anders
Gillar inte heller utseendet på X3:an, tycker annars om bangles bilar men dissar nya SUV:en..
Smälter bra in i japps träsket...
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Rätt meningslöst med sådan här inlägg vid närmare eftertanke. Smaken är ju som baken.Undrar om det finns någon ny BMW-modell som alla tycker är snygg?
/A
Sigdarve,

E63, nya 6-serien, har jag aldrig hört någon säga är ful... men det finns säkert folk som tycker det också.

MVH,
E38B12
Skulle nog faktiskt välja Volvon. Lite maffigare. X3:ans plastighet och tama front och profil á la Renault 4L känns lite tveksam. Baken är ok men den känns lite som en rik hemmafrus shoppingbil om man nu skall tala i könstermer. Men det är väl en del av orsaken till att välja en sådan bil, eller? Storlek och manlighet är ju SUV:ens karaktär.
Mvh
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
bunf:
Om det är någon europe som platsar i japps-träsket så är det MB 350 SUV, den ser ut som en Toyota.
/A
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
X3. Även om volvon kommer få starkt andrahandsvärde i Sverige. X3 känns modernare, och tekniskt överlägesen. XC90 känns som en V70 Jeep, som bygger på S80in som väl fortfarande har lite komponenter över från 9xx serien känns det som ibland. Även S80/V70 är lite till åren.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
XC90 är ett självklart val av dessa två , x3 är i mitt tycke ganska menlös och inte ens snygg. Volvon känns maskulin och kommer förmodligen ha ett bättre värde dessutom. Hade valet stått mellan XC90 och X5, då hade det blivit till BMW:S favör. X5:an är ju störtskön

...BMWLundqvist....
Eftersom X3 lätt konkurrerar ut Volvos SAMTLIGA modeller när det gäller körglädje och köregenskaper (med reservation för S60R för den har jag inte kört) är X3 det självklara valet. Utseendet jublar jag inte över och inredningskvaliteten är pinsamt låg men valet är ändå enkelt. X3 är helt enkelt den roligaste SUV:en som finns!

XC90 vinner på utseende och utrymmen, men vad spelar det för roll när resten av bilen är ett sömnpiller byggd på gammal teknik. Det största problemet med XC90 är avsaknaden av en vettig motor och växellåda. T6:ans effektregister passar inte alls med den gamla 4-växlade (!) automatlådan som borde förpassas till museum. Men det kräver ju också att Volvo skrotar den tvärställda raka sexan.
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Bra svar Henrik, det är sådana svar jag vill ha här;-) Men jag tycker inte kvaliten är dålig, (hur def. kvalitet?)visst, den ljusa inredningen kan se lite "banlon" ut, men med svart känns det bättre. Jag tycker inredningen och instrumenteringen känns lite spartansk och tidlös, det gillar jag, m.a.o den blir inte omodern så fort.Jag gillar även Volvon, gott om plats, känns ombonad, men som sagt, vilket sömnpiller.
/A
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.