AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
732

Haltech E6A SignalProblem!

ma
7
matte_sv
BMW 325i Turbo -92
BMW 320i Turbo -84
Har en BMW 325 e36 Turbo. Med Haltech E6A. Kör med wasterpark med dubbla 3 kanals slutsteg. BMW:s org tändspolar. Använder RA8 reluctor adapter och org lägesgivare på kam och vevaxel. Problemet är att bilen inte startar, därför att det inte finns någon signal på"Ignition out" kabels från ECU:n. Det är totalt död, har mätt med oscilloskåp och allt. Ingenting är felkopplat, skulle juh varit signal ändå. Ingen kabelbrott heller. Tror själv på ett mjukvarufel eller någonting med ECU:n. Haltech i australien har gjort alla grund inställningar, men även de kan ha fel. Någon som har förslag så tar jag hemskt gärna emot dom :)
MVH: Mattias

www.325turbo.com
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Du har alltså signaler in så den indikerar varvtal?

/Per
ma
7
matte_sv
BMW 325i Turbo -92
BMW 320i Turbo -84
Ja, jag får upp 180rpm som varvtal i engine data page, och det stämmer juh bra..

www.325turbo.com
Ne
106
Nesor
e30 325 24v T
kör du med både kam och vevaxel givaren ??? Tror inte sprutet kan tyda signalen från kammen. prova medd att bara köra på vev givaren

MvH Rosen
ma
7
matte_sv
BMW 325i Turbo -92
BMW 320i Turbo -84
Jo, Den kan tyda det eftersom reluctor adaptern omvandlar signalerna för att passa ecu:n. Det är inte det som är problemet, jag har juh trigger signal. Jag hade ingen signal till slutstegen. Men det har jag lyckats få nu. Men den startar inte ändå. Men nu är det bara lite mjukvaru inställningar. Ska byta Till E6S mjukvara mm... Tack för tipsen iaf!!!

www.325turbo.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Kom ihåg att byt ut orig spolarna. Tro mig jag har provat om dom funkar:)

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Hade startbekymmer med ett F9A men då var det spjällpotentiometern som inte var med som den skulle. Men du verkar ju kollat allt sånt.
ma
7
matte_sv
BMW 325i Turbo -92
BMW 320i Turbo -84
BMW-Andreas. Varför måste jag byta ut spolarna? Vilka rekommenderar du att jag använder? Trodde det var dags att byta till smarta steg och köra constant duty istället. Tydligen vanligt att dessa stegen klyddar..

www.325turbo.com
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Orig spolar funkar upp till 0,5 i laddtryck.

Köp 3st dubbelspolar av MRM, sen kör du med ditt 3 kanals tändsteg, samt bara trigger på vevaxeln. Exakt så körde jag på min första året

Lycka till

Mvh Andreas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.