|
|
|
|---|---|
|
Har redan sökt på forumet men hittar inte nåt på just mina frågor :( Jag köpte på Mekonomen en spraflaska som var specielt framtagen färg för just broms oken, gul färg valde jag. Sen när jag sprajade så för det första var det skitsvårt o få täckning och för det andra ran färgen som bara den. Ändå har jag stålborstat o slipat så att ytan blir fin o ren.....tvätat rent o allt. Nu unrdar jag om det går ta istället med HammarLack o blir ytan jämn o fin om man penslar dit färgen?? Tänkte nu också byta till svart färg eller silver, men hur blir ytorna blir det så där fin blankt? eller blir det matt? Och om man tar med svart syns det över huvud taget att det är målade broms ok.... Han bara måla en broms ok så det är bra, ska ta allt från början i svart eller silver, vad tycker ni?? .:Kristijan:. | |
|
Kolla i Wolvs dagbok Länk /Ola Skön, skönare, BMW |
|
|
Jag lämnade mina ok på blästring och fick dom sedan pulverlackade i silvermetallic, allt till det fatala priset av noll kronor. Det blev sketabra. Fint med kontakter och gentjänster ibland. |
|
|
Har målat med svart hammarlack den blanka utan ådring.Brukar måla vartannat år på oken,funkar helt ok bra kvalle på den färgen...//dutta |
|
|
men alltså det blir lika fin yta när man penslar dit färgen som när man sprayar..... och jag såg på biltema att det finns hammarlack i silver grå men finns det bara i silver, så det blir sådär lite ljusare nyans? .:Kristijan:. |
|
|
pensla blir minst lika bra, men pulver lack blir snyggast men då måste du plocka isär okens kolvar och ta ut alla packnigar kanske onödigt jobb. BMW Extreme Performance! M-power! |
|
markus00 |
Har läst under en annan tråd där detta diskuterades att vanlig hammarlack ej rekommenderas pga att det blir för varmt. Finns ju speciell bromsoksfärg på sprayburk. Sprayade mina med sådan för 2,5 år sedan och det ser lika bra ut fortfarande. |
|
markus00: Det är bara att den färgen på sprayburken rinner som fan och just gulfärg blir svårt o få täckning så man måste spraya flera gånger om...... Tur att jag gjorde bara en broms ok med den sprayfärgen ska nog demontera nu o pulverlacka....i silver sen lägga klarlack på så att det får fin glans....... .:Kristijan:. |
|
|
Målade mina ok i silver med hammarlack ihelg och det blev jävligt bra, målade 6 lager och passade även på att spraya trumman eller navet som hjulet sitter fast i med svart sprayhammarlack. Hittills har det då hållt :). Glansen räcker då till... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW. |
|
markus00 |
Kristijan: Jag hade inga problem med rinningar alls när jag sprayade mina. Man får ju spraya i flera lager med lite vila mellan som med alla sprayfärger. |
|
Mekonomen har en bra silver färg som håller, har haft mitt nu en månad och de håller bra som fan =) MvH:Daniel "Drullen" Andersson |
|
| hammarlacken börjar bubbla efter lite hårda inbromsningar för den erfarenheten fick jag med min 240 tic som jag körde livet ur...:D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.